Värme och små barn

cowgirl81

Trådstartare
Nu har jag ju inte fått min bebis än, men det är nog lika varmt i september månad. Hur gör ni för att skydda dom små liven, de är ju så känsliga mot värme och detta. Mvh Hanna

Sv: Värme och små barn

Vi växlar mellan inomhus eller ute under parasoll ( jag utanför parasollet, solälskare som jag är...).

Parasoll eller under träd plus att jag ser till att inte vara i direkt solljus. Fast jag är inte alls förtjust i solen själv så för mej brukar det inte vara några problem att hitta skuggiga platser! När de är pyttiga är det lite lättare för de rör inte på sej, å andra sidan är de mer känsliga för värmeväxlingar. Hoppas det inte blir allt för varmt i september!

Håller honom i skuggan, inte för mycket kläder och så låter jag honom ligga helnaken så ofta som möjligt. Oftast i vagnen med myggnät på altan. Bara och lägga i handdukar och liebro engångsunderlägg så gör det inget om han kissar eller så

Parasoll eller under träd plus att jag ser till att inte vara i direkt solljus. Fast jag är inte alls förtjust i solen själv så för mej brukar det inte vara några problem att hitta skuggiga platser! När de är pyttiga är det lite lättare för de rör inte på sej, å andra sidan är de mer känsliga för värmeväxlingar. Hoppas det inte blir allt för varmt i september!

Hoppas jag också.
Vi ska på semester då. Iof är vi vid sjön hela tiden då.
Varmt får det gärna vara men inte som nu. Det är för varmt

Ne jag är inte heller så glad i solen, visst skönt att den finns, men inte när de närmar sig 25 och uppåt.

Fast jag har inte upplevt att de är så jättekänsliga för värme. Solen måste man förstås skydda dem från, men så länge de ammas fritt (eller får motsvarande) är det ju sällan någon risk för uttorkning och jag tycker nog att mina bebisar har trivts ganska bra i värme, så länge de har svala sköna kläder (alternativt inga kläder om de är i skuggan).

Försöker hålla honom ständigt i skuggan. Parasoll på vagnen, heltäckande kläder (om det är så varmt som nu är det dock svårt med den saken, då får man vara duktigare på att just skugga), alltid solhatt på. Om man helammar behövs ingen extra vätska (men amma tillräckligt ofta!), när barnet börjat äta mat: erbjud vatten ofta.

Vi har dessutom köpt solskyddskläder att ha när vi ska på utlandsresa i höst (och kanske även nu). Heltäckande, tunna med solskyddsfaktor 50+.

Försöker skugga honom så mycket som möjligt.
Använder keps/solhatt när han väl vill ha på sig det.
Låter honom dricka mycket.
Använder solskyddsfaktor 50+.
Tunna kläder, typ shorts/byxor och linne/t-shirt.

Köper glass till honom :D

Har bott i husvagn i 5 dagar i stekande sol. Rasmus har jag smort in med 50+ solskyddsfaktor och han har hart tunna kläder på sig eller legat på en handduk. Dessutom har han haft hörselkåpor på sig och har haft som små sjöar i öronen när jag tagit av dem!

Men helt otrligt, han har ätit som vanligt, druckigt en massa vatten och sovit som vanligt och vart en solstråle hela veckan :love:

Låter toppen, :).
Lite kl
Nån som vet var man kan få tag på gråa saker till barnvagn, tex regnskydd, solparasoll med mer, hittar inga gråa saker.

Har oxå en grå vagn, men jag har ett varselgult regnskydd = vi syns när vi är ute och går! (Bor ute på landet) och solparasoller till vagnarna har jag hört är värdelösa, jag fäste ett vanligt parasol med buntband (kostar då typ 25kr istället för typ 250kr i en barnvagsbutik) + att myggnätet jag har även skyddar mot uv-strålar!

phpbacrb3.jpg

Smart tips, :) tack, man vill ju gärna synas, för de små reflexerna hjälper nog inte mycket, plus att man vill synas dagtid. Var har du hitta de nätet då. Mvh Hanna

Barnens hus, köpte de samtidigt som vagnen. Har bara bild på regnskyddet när min häst lånar det :angel:

phplxy9aq.jpg

Ska man verkligen ha kemiska solskyddsmedel till barn under 2 år ?? Har läst att man inte ska det eftersom det absorberas i kroppen.

Liknande trådar

Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
565
Senast: Bufera
·
Småbarn Om du vill får du (och andra i samma sits) gärna berätta mer om hur det funkade/funkar att jobba hemifrån med små barn. Min fästman...
Svar
14
· Visningar
1 468
Senast: WildWilma
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 045
Senast: Anonymisten
·
Kropp & Själ Jag har haft besvär med riklig mens, pms, mellanblödningar och mensvärk i några år nu. Tidigare hade jag noll besvär. Jag har bokat in...
Svar
17
· Visningar
521
Senast: FrDrake
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?