Amk
Trådstartare
Min häst är halt på ena frambenet, och har varit så sedan en vecka tillbaka. Han är väldigt varm i den framhoven, men helt torr i benet i övrigt. Hovslagaren har varit ute och försökt lokalisera en eventuell hovböld, men lyckades inte få någon som helst reaktion när han klämde med visitertången. Han rekommenderade att låta hovbölden krypa ut av sig själv, då den förmodligen sitter så högt upp mot kronranden att han inte kunde karva fram den. Dessutom antar jag att det är riskabelt att karva när man inte vet exakt var bölden finns i hoven.
Idag är hästen mindre halt än tidigare, vilket gör mig lite brydd. Om bölden är på väg utåt borde ju hästen bli mer halt, inte mindre?
Kanske är det bästa att åka till klinik för att få hoven röntgad? (jag förmodar att man ser eventuell hovböld på röntgen?)
Idag är hästen mindre halt än tidigare, vilket gör mig lite brydd. Om bölden är på väg utåt borde ju hästen bli mer halt, inte mindre?
Kanske är det bästa att åka till klinik för att få hoven röntgad? (jag förmodar att man ser eventuell hovböld på röntgen?)