varmblodstravare/nordsvensktravare som korsning?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare OthiliaH
  • Startdatum Startdatum
O

OthiliaH

Någon som har en varmblodstravare/nordsvensktravare som korsning? Skulle vara kul att se en bild på en sån korsning =)

Sv: varmblodstravare/nordsvensktravare som korsning?

Är de inte någon som har en bild på en sån korsning eller sett en bara? Hur såg den ut isåfall? vart de en bra korsning?=) tacksam för svar

Jagh ar delat stall med en som var resultatet av en tjuvbetäckning men har ingen bild på henne. Tyckte att hon såg ut som en övervuxen ponny.

Okej då vet jag tack för svar =) Vet du eller nån här inne på buke om de blivit bra korsningar mellan arab och varmblod? har sett lite bilder på några och dom har sett helt okej ut.

Det beror ju på vad du menar med bra? Allt beror ju på vad man ska ha avkomman till. Inom distansen finns det ganska mycket travar/arab korsningar, sen om de är bra eller inte vet jag inget om.

Just korsning varmblod/kallblod vet jag heller inte vad du är ute efter? vad ska bli bra av en sån korsning? En klumpig travare??

Det måste ju vara den mest onödiga korsning man kan komma på.

Nu vet jag inte om du menar korsning med just varmblod/ nordsvensk eller om du menar korsning med travare + annan ras.
Har själv en korsning varmblod + connemara. Är 3 år nu. Tyvärr inte den bästa bilden men en av de senaste.

novahoppar015.jpg

Jag kan inte se någon anledning till att medvetet göra en sån korsning. Vad ska det vara bra för?

Liknande trådar

Avel Hur stora har era korsningar med halvblod blivit som stora? Har de följt mönstret med ”90% av vuxna storleken vid 1 år”? Eller växer...
Svar
9
· Visningar
861
Senast: Ketrawzc
·
Trav Hej, drömmer om att äga en pensionerad varmblodstravare som skulle kunna agera som läromästare inom körning. Skulle vilja ha råd o tips...
Svar
1
· Visningar
348
Senast: CaisaCax
·
Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 399
Senast: Freazer
·
R
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 653
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka