varmblod/western

S

stoffe

Är på gång att skaffa mig ett varmblod och har för avsikt att försöka tr5äna lite western och horsemanship. Nå´n som har någon åsikt om hur detta kan fungera?

Det ska väl fungera alldeledes utmärkt tror jag!
Jag började med westernridning med ett varmblod som jag hade då och det gick otroligt mycket bättre sedan vi började med det jämfört med "vanlig"ridning.
själv blev jag ju fast för detta och skulle numera aldrig kunna tänka mig att byta igen!
Det mesta beror ju ändock på individen, inte rasen!
Lycka till! :)

Jag har skolat om mitt varmblod från dressyr och hopp till western och det fungerar jättebra, vi har planer på att börja tävla lite smått i vår!

Det var trevligt att höra att det fungerar. Jag har märkt att varmblodshästarna i allmänhet är väldigt lyhörda.

Jag är också på vippen att köpa varmblod och planerar även jag att träna western. Jag har en superbra instruktör som kommer att hjälpa mig med nya hästen! Har hittat en häst som är otroligt mild och lyhörd och jag ser verkligen fram emot att få börja. :)

Liknande trådar

• Låst
Gnägg I familjen finns 2 varmblod 21 och 10 år och två shettisar 26 och 17 år. De är redan en tight flock då varmbloden kom hem till oss i...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
3 768
Senast: Hedinn
·
Utrustning Får hem 2 varmblod och funderar om inte en av islandssadlarna jag har kan fungera. Naturligtvis kommer jag märks det när jag provar😅...
Svar
10
· Visningar
678
Senast: Roheryn
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 451
Senast: Nepenthe
·
  • Låst
Foder & Strö Varmblod 21 år. Svårfödd. . I fint hull men mot smalare hållet. Bete i princip slut, hösilage 4 ggr dag. Fick hem henne i juli...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
5 917
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar