F
flashlight
Sv: Varmblod vs vanlig ridhäst
Är objektiva och rättvisa svar, de svar du villl ha
Jag tycker de är just objektiva och rättvisa. Och visar på kunnighet.
Det handlar inte om grandprix nivå. Det krävs en del även för att starta lätta klasser, och det har travaren svårt för. Ja man kan få dem att utföra mycket, men är det bra för dem?
Det krävs väldigt mycket extra jobb och hästen kommer ändå troligen att ha problem med sitt nya arbete. Ska man inte nämna det menar du? Ska man låtsas som om det är ok att köpa en travare bara man inte har så höga ambitioner
Man måste ha höga ambitioner, anser jag - nämligen mycket höga ambitioner vad gäller att arbeta hästen från grunden. Hur många har det, av dem som köper travare.
Hade djurjouren gett objektiva och rättvisa svar i tråden hade jag sedan länge applåderat det. Dock tycker jag att många av hans/hennes generaliseringar är direkt tråkiga och felaktiga.
Dessutom verkar det vara svårt att förstå vad merparten av dem som är "för" ridtravare i den här tråden säger: Nämligen att ridtravare är trevliga och mysiga hobbyhästar för den som har inga eller låga tävlingsambitioner. Det är allt. Vi påstår inte att de kan gå grand prix dressyr, eller att de kan bli superhoppare. Utan vi säger att ridtravare är utmärkta hobbyhästar för den som vill ha en trevlig kompis. Och jag har tillräckligt med erfarenhet för att vet att det är hundra procent sant.
Är objektiva och rättvisa svar, de svar du villl ha
Jag tycker de är just objektiva och rättvisa. Och visar på kunnighet.
Det handlar inte om grandprix nivå. Det krävs en del även för att starta lätta klasser, och det har travaren svårt för. Ja man kan få dem att utföra mycket, men är det bra för dem?
Det krävs väldigt mycket extra jobb och hästen kommer ändå troligen att ha problem med sitt nya arbete. Ska man inte nämna det menar du? Ska man låtsas som om det är ok att köpa en travare bara man inte har så höga ambitioner
Man måste ha höga ambitioner, anser jag - nämligen mycket höga ambitioner vad gäller att arbeta hästen från grunden. Hur många har det, av dem som köper travare.