Varmblod eller Tennessee Walking Horse? (bilder)

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare SneakySue
  • Startdatum Startdatum
Jag VET att han är samma underbara häst iom. att jag har blivit medryttare på honom nu igen *glad*
Och ägaren är hur trevlig som helst, "behandla honom som din egen", alltså FRIA händer, behöver inte fråga om något. *glad* för köra å rida honom hur mycket jag vill *lycklig*
Nu är d ju bara gamla ägarn å jobba på.. *suck*
Han är skum.. svarar ju inte på telefon å inte på sms.. *suckar* hälsar inte när man möter honom när man är ute å rider.. inget.

Han har mycket svårt för trav, töltar/passar (eller va d nu är han gör) MYCKET hellre.
Jag kan känna några travsteg när man ska upp i galopp, men aldrig annars.

men om du vet att han är travare vad är det då du undrar?
(ursäkta mej men jag har lite svårt för att läsa....tror jag).

Hej
Många varmblodstravare passar, speciellt i övergången mellan skritt och när man skall fatta trav.

Jag hoppas att du inte skall betala samma pris för honom som för twh?

Om du har frysmärkningen så kan du kolla upp honom via stc hemsida och då få reda på var han är född och stam osv.

Jag skulle dock vaar lite tveksam att köpa då förra ägaren uppenbart verkar ha en skruv lös???

mvh

hm.. är d d han gör då?
för traven är väl den gångarten som är jobbigast för hästar? mest muskler i rörelse etc..? så pass, skritt å galopp är väl lättare för en omusklad häst?

Nejnejnej! Absolut inte samma pris som för en twh!! 5000 kr :)
jag ska kolla frysmärkningen imorn när jag ska longera å köra han. Vad är d för adress till Stc's hemsida då?

Jo, han har en skruv lös men har/har haft mycket fina hästar å sköter dom utan anmärkning.. Men, han är en gammal norsk så.. *asg*

Det jag undrar över är ju, om d kan va Tennessee i honom, eller om han är renrasigt varmblod?
Iom. att förra ägaren sagt att han är en twh, å andra säger att han är varmblod, och jag tycker han töltar, men inte är säker, så behövde jag lite hjälp :)

aha. okej. då är jag med.
men jag tror inte har kan vara frysmärkt om han inte är ren travare? där står ju hans stam o allt menar jag så slit bort pälsen o glo ;)
adressen är http://www.travsport.se

tackar tackar :) står allt där? spelar ingen roll hur gammal han är? för han är mellan 14 å 16 år..

på mina står det i alla fall ålder, ras, härstammning, ägare, uppfödare, tävlingsresultat, avkommor o så färg o sånt förstås....
så det mesta kan man hitta där!

Det finns till och med avlidna hästar i det registret. Jag tycker att det är jättekul att gå in och kolla vad förfädrerna gjort etc.

Och hittar du honom på travsidan kan man garantera att han är REN travare, vilket jag tycker han se ut som på bilderna också...
Ingen annan ras får blandas in i frysmärkta hästar...
Du får även reda på lite mer exakt hur gammal han är.

/// ghost

Jag är såååå tacksam för alla svar och all pepptalk jag fått :) det har gjort så jag ser på det hela på ett heeeelt annat sätt!
Har förresten fått godkännt av hon med stallplatserna och stugan jag ska hyra :) Han får vara där, spelar ingen roll vilken ras han är, för det kommer ju vara MIN häst *glad*

Vill ni veta vad han är för nåt mer säkert så får ni titta in ikväll, ska dit nu å köra å longera han, så, ikväll nån gång har jag uppdaterat, tack vare all hjälp jag fått *glad*

spelar ingen roll vilken ras han är, för det kommer ju vara MIN häst *glad*

så ska det låta!

Kollade på hans reg papper idag, han är ett svenskt varmblod. Mor är Miss Kitty (fadern kommer jag ej ihåg).
hans nummer är 42670 (gick ej att slå på travsport.se)
han är 20 (!) år!!! Å betér sej som en 10 åring *skratt* hur pigg som helst, hela tiden *skrattar* longera han idag, gick lite halvt *skratt* han blev trött å då börja han stegra sej å ha sej.

Så! har också fått reda på att han är försäkrad å vaccinerad, å d är ju bra! då slipper man oron för försäkringar å sånt.

---

upptäckte nu att d gick å söka på hans namn istället "Charlie The Great"!

Charlie the Great 84-2670
Färg
fux
Kön
valack
Född
1984-04-16
Ras
varmblodig travare
Avelsindex
87 0.75
Inavelskoeff.
5.76

Ägare
uppgift saknas
Uppfödare
Jonsson Kent-Ove, Vara

Far: COUNT'S PRIDE (US)
Mor: MISS KITTY

Signalement
Huvud:
Höger fram:
Höger bak:
Vänster fram:
Vänster bak:
Övrigt: Utan tecken; Frysm. 42670
Svenskt frysmärkningsnummer: 42670

Så! nu har jag fullständiga svar på mina frågor *glad*
Någon som känner till far å mor?

titta vad bra! visste inte innan att du visste vad han hette, då kunde du ju sökt mycket tidigare :p
men FUX? han ser inte som en fux på bilderna? :p

Jag visste inte hela namnet, jag visste bara Charlie..

Han är fux, men av nån konstig anledning så har han lyckats vara blöt på ALLA bilder jag har *asg* men pappa filma lite idag å tog lite bilder, så jag ska dra in det på datorn snarast möjligt så ska ni få se nya bilder :)

Då gör jag som så att jag pmar dig när jag har lagt ut nya bilder. för jag gissar på att d kommer ta ett tag innan pappa drar in bilderna iom. att han ska på semester å så snart.. (bor inte tillsammans)
För jag gissar på att man slutar hålla koll på en tråd som blir väldigt gammal å som d knappt skrivs nåt i..

härligt!!!

får väl hoppas att köpet går vägen nu också! (klart det gör!)
:D

Liknande trådar

Hästmänniskan Är inte alls säker på vart den här tråden hör hemma så moderatorer (Grundutbildning? Hästmänniska? Gnägg?), känn er välkomna att flytta...
Svar
1
· Visningar
1 297
Senast: incognito
·
S
Hästmänniskan Detta kan bli långt, men jag måste få gnälla av mig lite, förlåt på förhand. Om ni inte orkar läsa allt kan ni skrolla till slutet så...
Svar
13
· Visningar
2 580
Senast: Tinuri
·
S
Träning Ang min foderhäst, hur mycket kan man kräva osv Jag har en tioårig fjording på foder just nu, fick hem henne för en vecka sedan ungefär...
Svar
2
· Visningar
769
Senast: Tuvisen
·
Utrustning Är på jakt efter ny dressyrsadel till min häst. Det ska gärna vara en 18" sadel och i nuläget vill jag helst inte lägga mer en ca 10 000...
Svar
17
· Visningar
2 436
Senast: fiaskrutt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka