Varma vantar på vintern?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Woih
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 20
  • Visningar Visningar 2 438
W

Woih

Vad har ni för vantar när ni rider ut på vintern? Jag har haft ett par 3 fingrade jacson vantar, men jag tycker inte att dom är riktigt varma.. Har ni nåt tips på vantar? Tänk riktig vinter i norrland..

Sv: Varma vantar på vintern?

ja haar haft skidvantar :p specilla med frote på ovansidan ( längdskidor) kommer inte ihåg vad märkeet heter... men de är otroligt varma finns på stadium och andra sport affärer kostar tja runt 300

köp dom på hööks med typ en reflexrutapå. Sånna köpte ju jag i Linköping och jag kloara mig där nere hela den veckan. Och då var det KALLT xD

Det enda som funkar är att skritta på långa tyglar med jämna mellanrum och då göra handvärmar-rörelser. Den bästa är att spärra ut handflata och fingrar, böja handen maximalt bakåt, och sedan med raka armar slå ner blod i händerna genom att höja och sedan snabbt sänka axlarna.

Det är ju sommar nu, hur kom du och tänka på iskalla vintern redan nu?

jag rider me ett par 3 fingers vantar frn hööks, fast dom e i läder;) haha vet varu menar me norrländsk vinter

Jag har några 3-fingers med hel vante inuti, alltså inte 3 separata fingrar utan hel vante inuti. De funkar jättebra. Ibland fryser man om lillfingret men då brukar jag stoppa in det i "stora" vanten så rider jag med helhandsfattning.

Senast ändrad:

Det enda som funkar är att skritta på långa tyglar med jämna mellanrum och då göra handvärmar-rörelser. Den bästa är att spärra ut handflata och fingrar, böja handen maximalt bakåt, och sedan med raka armar slå ner blod i händerna genom att höja och sedan snabbt sänka axlarna.

Det är ju sommar nu, hur kom du och tänka på iskalla vintern redan nu?

Fick ta på mig rejält med kläder nu ikväll när jag red, frös om fingrarna också :P Så det är väl dags att börja tänka på sånt , iallafall om man bor där jag gör :)

Tumvantar i skinn med äkta fårullsfoder + fingervantar i ull inunder - då håller man sig hyffsat varm!

Helhandvante funkar bäst-ensamma fingrar fryser i regel. Rider oxå med helhanske när det är som kallast.

Jag tycker att det är skönt att ha back-on-tracks tunna fingervantar under tjocka tumvantar :love:

Vad har ni för vantar när ni rider ut på vintern? Jag har haft ett par 3 fingrade jacson vantar, men jag tycker inte att dom är riktigt varma.. Har ni nåt tips på vantar? Tänk riktig vinter i norrland..

Innekatt som jag är ger jag mig inte ut i snöoväder i onödan :cool:. Men om detta mot all förmodan skulle ske så använder jag vantar från Hööks (de m. reflexer) eller fodrade vantar från Granngården (gråa, som även är bra stallvantar, eftersom de är vattenavvisande...). Annars finns det alltid bra vantar att få tag på om man vill har riktiga vantar. Vad använder de som åker snöskoter, motorcykel eller skidor på vintern?

Roeckel har ett par jättesköna, varmfodrade handskar med gore-tex. Hyfsat dyra men de bästa vinterhandskar jag haft!

Jag har Tegreras (stavning?!) vinterfodrad vantar, de är väldigt smidiga för att vara vintervantar. Sen är de ju jättebilliga så det är ju ett plus. Köpte mina på Granngården för ca 79;-

:)

Roeckel har ett par jättesköna, varmfodrade handskar med gore-tex. Hyfsat dyra men de bästa vinterhandskar jag haft!

Jag är jätte känslig om händerna och det enda som funkar för mig är dessa handskar. Kostade 498:- när jag köpte dom för två år sen, men dom är värda vartenda öre.

Jag har oxå 3-fingrade jacson-vantar, mina är ganska bra tycker jag.
Jag ska köpa Back on Tracks tunna handskar som man har på sig under vantarna. BoT materialet reflekterar ju värme, så förhoppningsvis blir jag varm och go om händerna med dom :)

:) Ja de är bland de bästa vinterhandskarna som finns! De flesta dagarna räcker de om man rider lite aktivt så blodet pumpas runt i kroppen. ;) Såg att de har en modell med tjockare foder för ännu kallare dagar, men tyvärr finns där en nackdel med dem: de saknar mudd kring handleden! I Skåne blåser det nästan alltid och utan mudd blir det svinkallt! :crazy:

Man hittar dem i de flesta välsorterade ridsportsbutikerna och på nätet.

Liknande trådar

Utrustning Jag har haft vanliga hederliga snösulor på alla hästarna jag ägt sedan mitten på 90-talet och det har alltid fungerat klockrent, tills...
Svar
14
· Visningar
918
Senast: Bison
·
Kropp & Själ Jag har alltid haft kalla händer och fötter, och har en släng av Raynauds syndrom, dvs blodcirkulationen stänger av i fingrar och tår...
Svar
6
· Visningar
292
Utrustning Vad har ni för varma och vattentåliga skor/stövlar på vintern? Brukar bara ha mina gummistövlar med dom blir så himla kalla trotts...
Svar
4
· Visningar
408
Senast: Svartkatt
·
Utrustning Jag köpte för dryg månad sedan en Lister Eclipse och använde den för första gången idag, ville ha en riktigt bra maskin efter att i alla... 2 3
Svar
44
· Visningar
1 180

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka