Varma ben..

BeastieBabe

Trådstartare
Idag efter ridturen, ca 1 timme skritt på asfalt och skogsväg, så kändes kusen (19 år) lite varm i benen, dock lika varm i alla 4 benen, inga svullnader alls och inte halt eller öm, lika glad och pigg som vanligt..

Är det något som ni andra med äldre hästar märk av eller som är normalt på vissa hästar?

Ja spolade honom 25 min och han blev lite svalare..

Fråga 2 är vart tusan hittar man de där spolslangarna som ligger på hästens rygg och delar sig i 4 och man drar ner till benen så att alla 4 benen kan spolas samtidigt med samma vattenkälla?

Tack för alla svar, jag har ju känt på benen hans både före och efter ridpass, även under när han hade en ytlig skrapskada på bakkotan. Men jag hade inte tänkt så mycket på det förrens jag jämförde med boxgrannen, och jag kan ha varit stelfrusen om händerna själv i måndags och dte var därför han kändes ovanligt varm :o

Liknande trådar

Träning Efter en snygg volta i Maj där kusen bröt 8 tornutskott i manken har vi nu fått ok på att börja sätta igång. Det har läkt otroligt bra...
Svar
1
· Visningar
608
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Hejsan, Min häst tror jag har sträckt sig men behöver lite rådgivning. Hon stog i en väldigt isig hage (vi har spärrat av den delen när...
2
Svar
20
· Visningar
1 721
Senast: Oknytt
·
Träning Jag har en 19-årig hopphäst som inte har hoppat på ca 1½ år men nu skulle jag vilja komma igång med lite hinder igen. Jag har ridit en...
Svar
3
· Visningar
995
Hästvård Hej! Är kanske något onödigt smånojjig nu. Har haft häst i knappt 1års tid så hästägare grejen är något nytt för mig när det kommer till...
Svar
3
· Visningar
986
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka