Varm runt sår...

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Fiatempo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 260
F

Fiatempo

Hej! Min häst har fått ett pyttelitet sår på höger bak som ligger nära ett gammalt lite större sår. Det gamla såret har det börjat växa hår på och har läkt fint. Det har aldrig känts ngn värme där. Detta "nya" sår är det dock ljummet varmt runt och han verkar tycka att det ömmar ngt. Helt ohalt, ingen feber. Hur länge bör jag vänta innan vet kontaktas och innan jag ska bli orolig. han är stelkrampsvaccinerad! Värmen måste väl vara där för att det läker oxå eller ??? Nojiga jag behöver kanske lugnas lite!:crazy:

Sv: Varm runt sår...

Fullt normalt att det är varmt runt ett sår, håll noga rent det och kolla att det inte kommer ur något var eller skit när du försiktigt klämmer på såret.
Ta tempen.
Sitter själv o ska precis ringa vet då min häst har fått ett nytt sår under det gamla och är svullen och varm. Är hästen lika svullen o varm i två dgr skulle jag ringa vet.
Lycka till!

Sv: Varm runt sår...

Tack! Nu har värmen lagt sig. Allt verkar ok!

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 795
Hästvård Hej! Har ett fullblod som får småsår lite då och då. Vissa sår läker men andra sår får som stenhårda skorpor som inte ramlar av som de...
Svar
6
· Visningar
1 067
Senast: Fazeem
·
Kropp & Själ Jag måste höra om ngn haft liknande eller kan ha ett hum om vad det kan vara. Jag har varit i kontakt med VC i förra veckan som sa att...
Svar
3
· Visningar
1 466
Senast: Maoam
·
Hästvård I slutet av oktober förra året så skadade sig min häst i hagen. Hon fick ett L format skärsår mellan hasen och kotan, var sida på "L:et"...
Svar
8
· Visningar
3 813
Senast: höstmåne
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka