värm och svullen över knäet,

HH_gullet

Trådstartare
Hej! jag håller på få panik för jag vet inte vad som händer tänkte om ni kunde hjälpa mig,

Det är så att min häst är svullen över knäet på insidan alltså ihop med knäet och uppåt och är värm, men inte halt i skritt och trav, eller han vissar inget, i temp har han ca 38 grader, vet dock inte vad han har i normal temp, Men han har en travare på 7 år, märkte att han var svullen i går, ( tisdag) han är fullt i gång och i måndags så longerade jag han sen har han varit ute i hagen och står inne på nätterna,

Men han värkar inte ha ont av det,

Just nu så har jag lindat hans ben och smörjt med linement, (kyl linement)

tänkte av vakta tills efter helgen om han inte blir bättre så tänkte jag åka in till atg, Men har någon några tips vad det kan vara?

:confused:

Sv: värm och svullen över knäet,

Bara för att klargöra, du har lindat skriver du?

Jag antar då att vi inte pratar om något knä, utan om en carpalled? Eller? Jag har iaf aldrig lyckats linda ett knä...

jag har lindat benen där nere så han fick mer stöd tänkte jag och håller sig mer värm, så jag har ju inte lindat knäet eller där han är svullen, För det går ju inte riktigt,

Är det inte mycket enklare att du ringer veterinär och rådfrågar? Då kan du få råd och instruktioner om vilka åtgärder du ska sätta in.

Jag håller med dig. Om jag får panik, vilket kan hända mer eller mindre i alla fall, då ringer jag till veterinären. Jag skulle inte få för mig att starta en tråd här om jag var så orolig.

Till trådskaparen
Man kan ringa till veterinären och fråga, antingen till sin vanliga veterinär eller om det är kvällstid/helger så finns det jourhavande veterinärer som gärna svarar på frågor.

Hoppas att din häst snart är bra igen!

Liknande trådar

Hästvård Lite hjälp på traven nu tack ;) Jag är galet nojig och vill höra andras funderingar och åsikter... Hästen, ett sto, 9 år, Msv dressyr...
2
Svar
31
· Visningar
16 904
Senast: Jate Volim
·
Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
29 668
Senast: sandrafors
·
Hästvård Svullen i höger fram, litet skrap sår på 1x0,5 cm ej varm hade stor sten satt under hoven som jag fick bort. Även svullen vänster bak...
Svar
2
· Visningar
911
Senast: Verdandi
·
Hästvård Hej! Tänkte rådfråga lite här för att se vad ni kloka bunkefalister anser och tror om detta. Jag har ett 7 årigt arabsikt...
Svar
2
· Visningar
1 498
Senast: Grannox
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama