B

Bull Dozers Am. Bulldogs

Jag upptäckte idag att min häst har en varm och lite gallig kota, vä. bak. Tyckte jag kände antydan till detta för några dagar sedan, men avfärdade det som inbillning. Hästen har i flera veckor varit väldigt stel i HÖGER varv men jag har tytt detta som att hästen är otränad.
Borde inte hästen vara ovillig i vänster varv om vänster kota är dålig?
Skall jag måla upp fan på väggen och inse att jag är en skitkass ryttare som rider sönder mina hästar? Fritidshäst som går en timme varannan dag, ej intesivt, på varierat underlag. Vad har jag gjort för fel?
Till råga på allt elände så har jag dessutom precis fått en ny medryttare. Hur kul är inte det då.
(Jag skall ringa vet. på måndag morgon.)

Sv: Varm kota

Det går ju inte såhär säga vad du har gjortför fel, OM du har gjort nåt fel!
Jag skulle kunna tro att han har vrickat sig där och att det var det du såg en antydan till förts, men trodde det var inbillning..
Det är möjligt att han hade behövt vila ett tag helt då så det hade fått läka.. Men såklart omöjligt att säga att det måste vara en vrickning, men låter ju så..
Stelheten behöver ju inte nödvändigtvis kopplas till svullnaden och gallorna. Den kan ju komma av andra orsaker...
Lycka till med pållisen!

/K.A

Sv: Varm kota

Veterinären var här idag. Det var inget allvarligt. Hästen är så skev och vind i sina ben att det blir felbelastningar. Hon tyckte inte han behövde vila mer ens en gång. :)

Liknande trådar

Hästvård Jaha, då var det dags för denna hästen också verkar det som. Efter viloperiod på tre veckor kändes hästen inte ok. Ovillig och blev...
2
Svar
22
· Visningar
4 819
Senast: Pudlan
·
Hästvård Var på klinik med min häst igår eftersom han under en tid visat olika diffusa symptom både i ridning och hantering, och min magkänsla sa...
2
Svar
30
· Visningar
6 383
Hästvård Behöver hjälp med tankar....det låter helt sjukt när jag läser hon är ju jämt skadad lugnt riden massage regelbundet osv väldigt...
Svar
11
· Visningar
6 638
Senast: Madde_padde
·
Hästvård Ska försöka göra denna historia kort.. Det hela började i december 2012, min häst på dryga 160cm född 2006. Att han efter 2!veckors...
Svar
17
· Visningar
2 996
Senast: Vogue
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama