varm hov efter motion?

Tussinussen

Trådstartare
Våran lilla russ blir varm i hovarna efter ett motionspass (och då menar jag t ex en skrittrunda på 20 min med små barn på ryggen, inga häftiga grejer).
Är detta normalt?
Ena hoven (VF) blir särskilt varm jämfört med de andra känns det som. Häromdagen longerade jag honom i 10 min (skritt/trav) och VF blev lite varm, dock inte dom andra.

Han har haft fång för många år sen så jag är superuppmärksam på hans hovar och går o petar på dom ofta annars hade jag inte märk det..:smirk: Hovis säger dock att det syns ingenstans i hovarna att han har haft fång, dom är bra menar han.

Ponnyn är skodd runt om.

Någon? :banana:

Sv: varm hov efter motion?

blir inte du varm om fötterna när du motionerar?
har hovis sagt att allt är ok så kan det vara så enkelt att hästen har olika bra cirkulation i hovarna

min häst blir också varm i fram hovarna fast det kommer inte från några timmar efter jag motionerat henne o är borta dagen efter igen.
har ingen aning om vad det kan bero på? men hon har aldrig varit halt el haft fång....

Blodcirkulationen ökar ju när dom rör på sig... min blir också varm(are) i alla hovar, lite me i ena fram. Men jag antar att det är cirkulationen, brukar ara likadant när han haft det kul i hagen;)

Liknande trådar

Hästhantering I måndags skoddes min häst, han fick då snösulor. Samma kväll märker jag att han är spänd och markerar på VF. Vid förra skoningen fick...
Svar
13
· Visningar
2 024
Senast: Meglio
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 990
Senast: Mia_R
·
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
23 159
Hästvård Jag har ett sex år gammalt sto, importerad från Lettland som unghäst och i min ägo sedan hon var drygt 3,5 år gammal. Den här sommaren...
Svar
10
· Visningar
3 278
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Specialsök (Röd kong)
  • Kattbilder #10
  • Akvarietråden V