Världsutställningen 2010

Lupin

Trådstartare
Nu har ju inte ens den svenska version av Världsutställningen gått av stapeln ännu och jag lär missa den, sorgligt nog. Men jag upptäckte på den danska kennelklubbens hemsida att Danmark ska anordna världsutställningen 2010! Är det någon som redan planerar att anmäla dit? Jag kommer nog att ta chansen, Danmark är ju nästgårds och när jag nu missar den i Sverige så får man ju passa på när det inte är längre bort om ett par år. :laugh:

Sv: Världsutställningen 2010

Nej, har inga planer på att åka ner till Danmark.
Känns drygt med rabiesvaccinering för flertalet hundar + att det är gräsligt långt att åka dit härifrån.

Oj är det i Danmark då :)
Jag pratade med en i går och vi sa det att nu lär väl inte WDS vara i scandinavien på ett tag, men se där, där hade vi fel :)

Jag kommer säkert åka, mina är rabiesvaccinerade.

Jag åker säkert dit också, har ju precis som dig mycket närmare än till årets WDS. Ska dock till Sthlm också, såklart.

Jag åker till DK i November också, för en 2 dagars.

Oj är det i Danmark då :)
Jag pratade med en i går och vi sa det att nu lär väl inte WDS vara i scandinavien på ett tag, men se där, där hade vi fel :)

Jag kommer säkert åka, mina är rabiesvaccinerade.

Jag ska vaccinera min i god tid innan och hoppas kunna åka jag med. Trodde som du, men blev glatt överraskad. Danmark är ju inte så långt bort härifrån. :)

Jag åker säkert dit också, har ju precis som dig mycket närmare än till årets WDS. Ska dock till Sthlm också, såklart.

Jag åker till DK i November också, för en 2 dagars.

Vad är det för något i November? *nyfiken*

Terrierutställning och sen Nordisk Vinnare 2008. Har 42 mil dit ungefär, men det är ingenting mot vad jag är van att köra så :D

Blir bara 9 utställningar till detta året, inkl WDS och NV. Nästa år blir det mycket fler förhoppningsvis, och i några fler länder också :)

Terrierutställning och sen Nordisk Vinnare 2008. Har 42 mil dit ungefär, men det är ingenting mot vad jag är van att köra så :D

Blir bara 9 utställningar till detta året, inkl WDS och NV. Nästa år blir det mycket fler förhoppningsvis, och i några fler länder också :)

Aha, hoppas det går bra för er. :) Vilken av hundarna är det du ska ställa ut, eller är det allesammans? Hur går det med Benjamin förresten?

Det är olika hundar för olika utställningar, och ibland flera på en gång :D Benjamin mår toppenbra, men har inte fått upp allt hull än. Mycket muskler saknas också fortfarande, men han blir finare för varje dag som går. Rätt fult med helrakad mage/snopp och rakad på frambenen bara..

KL

Mina är precis klara med sina rabiesvaccinationer så det blir nog ett par utställningar neråt europa framöver, säkerligen WDS 2010.

Jag ska ställa då!
Valpis kommer vara 2 år då, så det fungerar. Jag längtar faktiskt redan :D

Varför inte åka till Slovakien nästa år, då är din valp också i officiell ålder ju ;) :D

Jag har lösa funderingar på att åka dit nästa år, får se om det går att ordna så att man åker ihop med någon annan eller så..

Ja, visst gör det? Men förhoppningsvis kanske man ha sällskap ihop med någon annan, för det skulle vara kul att kunna åka 3 år i rad!

Nåja, nu laddar vi inför årets.. Hunden jag ska visa är inte direkt tränad, så det lär bli en utmaning att sticka ut bland 30 andra hundar i samma klass. Men det är bara att köra på och hoppas på det bästa. Egentligen är jag rätt nöjd om vi bara får Excellent och fin kritik, för då slipper man visa upp sig mer än nödvändigt inför tusentals besökare :p

skulle egentligen åkt upp o kollat på WDS nu iom min polare ställer Briard, men tyvärr ingen hundvakt så jag får stanna hemme.
Men satsar på att ställa 2010 i danmark, förhoppningsvis med min tik jag börjat ställa ut nu...då kommer hon vara 3 år.
Närmre till DK än stockholm iaf! :bow:

Liknande trådar

Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 963
Senast: supercassie
·
Övr. Hund Utställningen i Bröndby, Köpenhamn, Danmark, igår söndagen den 16 september blev en intressant tillställning. Jag bestämde mig inte ens...
Svar
11
· Visningar
1 299
Senast: Lupin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka