Världscupshästarna

Z

Ziri

Vilken är era favorithästar i världscupen? Vilken häst hade ni velat ha av världscuphästarna (Dum fråga, man vill förstås ha allesammans)?

Jag tycker...

Lars Niebergs Lucie är underbar. Hon är så ofantligt fin och hoppar med sådan lätthet. Rör sig jättehärligt. Jag gillar Lars, trots den lite udda stilen... Jag önskade att Lars skulle vinna i Leipzig, han verkar så mjuk med sina hästar...

Alla Franke Sloothaaks hästar är toppen, men han kan få en tufsig åsna att se professionell ut. Hästen var i absolut balans hela tiden, jag beundrar Sloothaak ngt grymt :love:!

Är fruktansvärst kär i Marcus Ehnings fina Gitania, som jag tycker är väldans najs. Hon rör sig jättehärligt, jag blir sugen på att hoppa så fort de kommer in på banan...

Ludo Philippaerts Parco är också en drömhäst. Har spanat på den ganska länge... Den ser också så ofantligt härlig ut :love:.

Sedan gillar jag Baloubet, men det berhöver väl inte nämnas. Vem är inte förtjust i Baloubet?

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Världscupshästarna

Fein Cera är min absoluta favorit, lätt, spänstig.
Vet inte om jag skulle vilja ha en sådan WC häst (klart man vill HA men frågan är om man klarar det) Dom är alldeles för känsliga och lite nerviga, vana vid perfektion så en vanlig dödlig (typ jag :crazy: ) klarar inte av en sådan häst.

Jag är nog den enda personen på hela jorden (skona mig) som inte är så förtjust i Baloubet, med sin usla ridbarhet och temperamentet anser jag att det inte är idealhästen (dock är Rodrigo helt otroligt skicklig och visar upp en mkt bra sida hos hingsten, hoppar hus och visserligen är det det som räknas) Men skulle inte vilja ha ett föl efter honom. Oj, nu har jag babblat färdigt...

Jag vill ha den där som är typ fläckig :banana: kommer inte ihåg vem som rider den men den är såå fin :love: :love: :love:
Vad heter den?? Nån som vet?

Tycker om Lucie sedan Milano förra året.
Carnute sådant hopphuvud eller vad man säger.
Mac Kinley tycker jag är ball.
Shutterfly är ju super fin.
Montender
Sedan finns det jätte fina hästar som säkert hade kunnat vara med på min lista om de hade bättre ryttare som gjorde de mer rättvisa :devil:

Just det, det var en som var med i världscupen för några gånger sedan den kom väl 4 elr 5:a den hoppade kanske 50 centimeter över varje hinder så himla ball! Kommer tyvärr inte ihåg vad den heter!

Dobels cento
Mackinley
Carnute
Fein cera
Cardento

behöver jag avslöja att jag gillar Capitol? ;)

Fuxkär som man är...--->

*Goldfever
*Tinkas Boy :)
*For Pleasure :love:
*Anka

...sen givetvis

*Arko III (lite maffig köttbulle :love: )

Jag tycker väldigt mycket om Sundance, Franke Sloothaaks häst.
otroligt snygg häst och hoppa kan den!

Jag gillar

Goldfever
Tinka`s boy
Den häst som han som vann nu i heln i tyskland red,den var inte så vacker utseende mässigt tyckte jag men jag gillade den ialla fall.
Och Tina Lunds vita den hon vann med,är fin.

Åhh, ja!

Carnute är absolut finast! Är helt kär i den hästen. Tycker det är kul att det går så bra för Thomas, trots att han bara till synes har en topphäst.

Och jaa.. Alla Capitol-avkommor :love:

Carnute är jag riktigt förtjust i, sen tycker jag om Camirez B, men han hade ju mer framgångar med sin förre ryttare.

det var dom jag kom på nu :p

jag gillar Harry Potter! men hatar namnet.

annars är Gladys S en av mina favoriter, men gillar inte ryttaren...

favoritekipage är den där dansken vad han nu heter... hästen börjar på C

Jag gillar Magic Bengtsson. :love:
Han är ful-snygg, jättesöt, cool, har mysig uppsyn och ett så HÄFTIGT namn. :love:
Dessutom hoppar han ju bra också. ;)

Jag tycker att Gitiana är rätt bra, hoppar bra och så.
Men även hans förra häst (minns nu bara inte för det namnet på hästen)

Parco är underbart fin (men jag kollar nog mer på Ludu än hoppningen :o :angel: )

Tomas Fuchs Tinkas Boy är helt WOW! :banana:

men annars så är ju det stoet som nån tysk vann 3 tävlingar i rad med, nån kankse vet vem jag menar, har kasst minne. Var ett litet sto iaf.

Goldika är Nr 1 Big Time! :love:
Carnute vill jag inte heller missa och den där fartfyllda bruna hingsten *alzheimer light* som han Smith-engelsmannen rider. Va fasen heter hästen nu igen??? :confused:
Snabb som tusan i vändningarna och med ett hjärta som jag hade öbskat min egna lilla fegis...

(tycker inte heller Baloubet är så mycket att ha, undrar hur han beter sig utan lugnande i kroppen...?)

Jag gillar Meredith Beerbaums Shutterfly

Jag hade inte velat ha en enda Världs Cup häst eftersom jag inte är tillräckligt bra ryttare och hade sabbat en talang, men jag hade gärna ägt Baloubet du Rouet ;)

Goldika var ju så häftig när reds i världscupen. Och det gick undan i omhoppningarna :)

Annars tycker jag Dileme de Cephe är den klart grymaste hästen, den som vann Världscupfinalen förra året. Vilken häst :bump: :bump: :bump:

Kan det vara Maurius Claudius du tänker på? Har för mig att en engelsman rider en hingst som heter så!

Baloubet
Såååå läcker men verkar inte vara den mest lättridna om man säger så :smirk: men jag är väldigt svag för flashiga hästar...

Equest Carnute
For Plasure
Är också superfina!

Har väldigt många hästar som jag gillar så jag kan fortsätta hur länge som helst.. :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka