Världscupen avbryts

Sv: Världscupen avbryts

Riktigt riktigt hemskt.. Hoppas att Lamaze inte bryter ihop totalt och landar i drogfällan igen... jag kan bara föreställa mig dom tankar som finns i hans hjärna just nu..

Jag tycker att vi alla går ut i stallet och ger våra älsklingar en puss och kram och låter de veta hur mycket vi älskar dom! För man vet aldrig när det kan ta slut...
Att anklaga sig själv hjälper aldrig men jag kan tänka mig att de närstående Hickstead funderar över vad de kunde gjort annorlunda. tyvärr händer sånna saker och man vet aldrig riktigt varför och det är ingens fel. Så alla tankar till de som älskade och älskar vackra hästen Hickstead.

KL. Så tragiskt för Eric. Ändå skönt för 15 åriga Hickstead att det gick så fort å att han fick sluta sina dagar ute på tävling som han verkade ha älskat. Tänker på ett gammalt avelssto i stallet som fick en liten allvarlig hjärnblödning och haft panik hela natten å slagit sig sönder å samman innan vi kom till morgonfodringen och den eviga tiden innan slaktbilen kom.... Alla ska vi dö någon gång på något sätt .. tyvärr....

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Ridsportens världscup i hoppning pågår mellan oktober och februari. SVT sänder de flesta tävlingarna. I vår guide hittar du...
Svar
0
· Visningar
281
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Hoppningens världscupserie, Longines FEI Jumping World Cup, krymper allt mer. Senast i raden av världscuparrangörer som ställer in är...
Svar
0
· Visningar
299
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Henrik von Eckermann vann världscuptävlingen i hoppning i Göteborg för andra året i rad på det vassa stoet Mary Lou. Nu siktar han mot...
Svar
0
· Visningar
405
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Henrik von Eckermann och hans Mary Lou rev i omhoppningen i världscuptävlingen i Madrid och missade pallplats. Men tolfteplatsen borde...
Svar
0
· Visningar
396
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama