Värk och en lustig känsla i magen

S

sheryyl

Hej!
Vet inte om tråden ligger rätt, är ny här men hoppas det är rätt sida.

Den 4:e mars tog jag ut min p-stav för att min pojkvän och jag vill ha barn. Dagen efter fick jag mens. Efter det hade vi samlag nästan varje dag...
För nästan en vecka sedan fick jag ont vid äggstockarna, trodde det var dags för ägglossning.. Sen övergick det i en mensvärks-liknande värk. Jag fick kraftiga stickningar i magen. Dom senste dagarna har jag även haft lite värk i nedre delen av ryggen. När jag har kissat har det bränt till några gånger men inte jämt när jag kissar. Det känns som att det är dags för mens men ingen mens kommer..Jag är även öm och lite hård i magen (när jag trycker lite) Tog ett grav-test igår men det visade neg. Det kanske är för tidigt.. Det kanske även är för tidigt för mig att vara gravid? Med tanke på p-staven...
Vad tror ni att det kan vara för något?

Sv: Värk och en lustig känsla i magen

jag tror att din kropp håller på att ställa om sig allmänt att vara utan p-staven och då känns det annorlunda...
jag tror inte att du är gravid.

Okej. Jag har försökt läsa lite om kroppen efter man tagit ut sin p-stav.. hittar inget. Är det någon här som haft p-stav men kännt samma sak efter uttag??

Jag har inte känt något alls när jag plockat ur P-stav - vilket jag har gjort 2 ggr.

Precis så som du beskriver har det kännts för mig flera gånger, men då har det berott på urinvägsinfektion. Jag tycker du ska gå till vårdcentralen och ta ett urinprov, för symtomen låter väldigt likt uvi.
Hoppas du blir bättre! ;)

Men om man har urinvägsinfektion, då svider det väll jämt när man kissar + man måste kissa ofta? För mig har det bara svidit till 2 ggr..

Kan ju uppföra sig lite olika.

UVIprov är inte så jobbigt att lämna så det skulle jag göra.

Ja, jag ska göra det imorgon så får vi se vad dom säger om det..

Men om man har urinvägsinfektion, då svider det väll jämt när man kissar + man måste kissa ofta? För mig har det bara svidit till 2 ggr..

Jag har haft UVI två gånger, ingen av gångerna har det svidit när jag kissat, jag har sprungit på toan lite oftare än vanligt, men inte så att jag gått och kollat upp det, utan det har båda gångerna slutat med att jag kissat blod och då, men först då, har det gjort ont utav bara helvete...

Så lika bra att kolla upp....

Jag hade inte urinvägsinfektion. Efter en vecka + 1 dag med värk fick jag vad jag tror är mens, inte som vanligt men det kan ju ha ändrat sig efter staven. Nu har jag fortfarande lite mensvärkliknande värk i magen, fast att jag hade mens nyss. Plus att det drar i magen..

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
2
· Visningar
715
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
4 192
Senast: Yrsel
·
Kropp & Själ På måndag ska jag träffa läkare, och jag behöver förbereda mig lite. Jag drabbas av psykisk ohälsa vid ägglossning. Jag blir labil...
Svar
17
· Visningar
2 567
Senast: Magiana
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 552
Senast: AlmostEasy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar