Värk i fingrar

_FiA_

Trådstartare
Tänkte höra här om någon vet vad det kanske kan vara för fel. jag har den senaste veckan först fått mest ont i långfingret på högerhanden, tänkte inte så mycket på det. Men det har inte blivit bättre utan jag har nu ont i både långfinger pekfinger å ringfingret. Det känns som att smärtan främst kommer från när man böjer fingrarna. Jag har nu idag även känt att jag har ont i vänster hand också. Inte lika mycket men lite. Dem känns svaga, trötta och känns nu ikväll lite bortdomnade/sockerdricka. Jag har ganska nyligen börjat på ett nytt jobb där det är mycket sortering av brev, och mycket gripa tag i saker med händerna. Kan det vara överansträngning? Reumatiskt? Kan reumatisk värk komma så plötsligt? Min mamma hade lite reumatiskt som barn men som växte bort. Sitter och skrämmer upp mig själv här... skulle behöva lite lugnande ord.Det har varit så pass illa idag att jag haft lite svårt att utför mitt jobb. Hur länge ska man avvakta innan man behöver söka vårdcentral? Jag har väl varit igång ganska mycket dem här veckorna och har ridit och tränat en del, och jag känner ju att jag har träningsvärk i armar och sånt.
 
Sv: Värk i fingrar

Jag brukar få ont i mina leder när jag har en bacill i kroppen som ligger på lur. Fruktansvärt irriterande eftersom det kan hålla i sig i flera veckor. Jag blir orolig ibland men inte så pass att jag uppsökt någon läkare än, det har alltid hunnit gå över innan jag tagit tag i saken.

Jag får ont i knän, fingrar, tår, handleder, armbågar, nacke, ja i stort sett alla leder :p

Det kan säkert vara överansträngning eller som i mitt fall att du har någon sjukdom på g, eller precis varit sjuk?
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Har sen tonåren haft värkande fingrar, kommer och går, värst på vintern. För några veckor sedan påbörjades utredning för att se om det...
Svar
6
· Visningar
2 204
Senast: vilse
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg :p Jag skadade mig ganska allvarligt efter fall från häst i april 2013. Landade på ländryggen vilket...
2
Svar
25
· Visningar
3 803
Senast: LuckyMe
·
Kropp & Själ Det hände för första gången i torsdags kväll då jag stod i stallet och smörjde en sadel. Kände att långfringret var mycket kallare än de...
Svar
2
· Visningar
2 389
Senast: vallhund
·
  • Låst
Hundhälsa Ni som hängt med vet att jag febrilt försökt ta reda på VAD som felas Utter, som inte varit sig själv sen i december, utan haft...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
21 462
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp