Varit och tittat/valt kissekatt idag *Bildbomb*

S

Som_Du

Ja,idag var det Äntligen dax för mig och min pojke att åka iväg och kolla på dom små liven som vi så glatt väntat på:p

Idag är dom hela 5 veckor gamla och vi hade första tjing på att välja.:banana:

Det är vanliga "bondkatter" men det duger gott och väl för oss;) ,och SÖTA som få är dom också!!!:love:

Trotts att det "bara" var 3 ungar i kullen var det svårt att välja,men valet och kvalet stog mellan den tuffa och pigga lillkillen med starkare färg eller den busiga och ljusare lilla hårbollen till tjej:angel:

Men till slut valde vi hanen,som kommer att heta Rocky (för han är så tuff och ball hihi :p ).

Mamman (minns ej hennes namn nu) är ganska så liten av sig men jag älskade hennes fina och runda huvud och Lodjurs liknande öron och pappa Atlas är en stor herre på nästan 7 (!!) kg-dock ingen Fet katt,men så underbar färg och personlighet han har!

Så jag HOPPAS verkligen att vår lilla Rocky blir lika stor,vacker,"manlig" och en lika kelig som sin pappa-som jag btw ville röva med mig hem:angel:

Här kommer en bildbomb från dagens besök-titta och njut,och kommentera gärna!

Börjar med alla 3 tillsammans-jätte bra bild jag vet:angel:
http://i26.photobucket.com/albums/c146/HappySuprise/Katter/allatre.jpg

Bror och syster (tror jag-svårt att urskilja dem ibland hehe)
brorochsyster.jpg

Denna är ännu oklart om det är en tjej el. kille
Enasystern.jpg

mer i nästa inlägg.

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Varit och tittat/valt kissekatt idag *Bildbomb*

Farlig hund...:angel:
Oj-ensurhundbstattaktasig.jpg

Atlas igen..
PappaAtlaskopplarav.jpg

BU!!!:rofl:
Hall.jpg

Rocky och systern-det var mellan dessa två vi valde..
bakifrn-katternaallts.jpg

Släpp ner oss då!!
hallkrring-slppNERoss.jpg

Klappa ihjäl:angel:
http://i26.photobucket.com/albums/c146/HappySuprise/Katter/klappklapp-hssta.jpg

Så där ja-Nu Tror jag att jag fick med alla bilder hihi,alla kissarna är så gudomligt söta alltså,man ville bara käka upp dem thihihi.

Kommentera gärna,är så himla glad just nu och jag längtar såååå jäkla tills vi får hem våran lille Rocky:love: :bump:

Naaw ja döör:love: Vill ha katt igen:d
Fast med mina rovdjur till hundar vet ja inte om de skulle gå:angel: :rofl:
Lycka till med bebben!!

Naaw ja döör:love: Vill ha katt igen:d
Fast med mina rovdjur till hundar vet ja inte om de skulle gå:angel: :rofl:
Lycka till med bebben!!

Haha tja,det finns ju 2 kissar kvar:angel: ;)

Men min Rocky är ju klart sötast:love:

Otroligt söta, vitfläckskatter är vackra i alla format! :D
Grattis till nytillskottet!

Supersöta! :love:
Antar att du vet om att de inte bör levereras förrän 12 veckor?
Grattis till den nya familjemedlemmen!

Supersöta! :love:
Antar att du vet om att de inte bör levereras förrän 12 veckor?
Grattis till den nya familjemedlemmen!

Ja visst är dom det:love:

Självklart kommer han att vara minst 12 v. innan vi hämtar hem han,dvs om ca 8 vckor;)

Taack-jag längtar så:p

Otroligt söta, vitfläckskatter är vackra i alla format! :D
Grattis till nytillskottet!

Hehe ja,jag blev tokkär i dom dirrekt!
Tycker att deras pappa är så otroligt fin-hoppas att min också blir så hihi:D

Tack så mkt:bump:

Hittade en bild på datorn när dom endast är några dagar gamla:love:
namnls2.jpg

Närmare 70 pers. som tittat och Endast 3 (!!!) svar??

Kom igen nu katt-buke:D

Puuuutt puuutt

Jag försöker undvika kattungetrådar efer de utlöser sådan ha-begär... :D

Vill du ha en stor, snäll och genomgo katt är hanen troligtvis det bästa valet. Hankastrater är förmodligen de skönaste varelserna på jorden :love:

Jag försöker undvika kattungetrådar efer de utlöser sådan ha-begär... :D

Vill du ha en stor, snäll och genomgo katt är hanen troligtvis det bästa valet. Hankastrater är förmodligen de skönaste varelserna på jorden :love:

Hehe jag förstår vad du menar,bilder på alla bäbisar (oavsett djurart) här på buke får en att vilja ha en av varje hihi:p

Det var precis så jag också kände,att jag vill ha en Stor och riktigt go katt-som pappan då:love:
Frågan är då dock om han kommer bli så himla stor eftersom hans mamma var så väldigt liten och kattungarna var lika stora..?
*hoppas det iaf*
Får väl se när vi ska på ett återbesök när dom växt till sig lite:D

Sen var det också en stor fördel att välja en hane,(bortsett från det du sa: att hankastrater förmodligen är jordens skönaste varelser) är då att man slipper honornas första,Jobbiga och skrikiga löptider innan man kan sterilisera dem,sen att kastrering är ett så mkt enklare ingrepp också-Minns när min mammas perser fick infektion när hon blev stereliserad,inte kul...:(

Pontevecchio Ja visst är dom!!:love: :bow:

Vilka underbara små fluffbollar! :love:
Och Rocky ser ut att vara ett bra val, gillar hans färger än så länge, ska bli kul att se hur han utvecklas :)

Ja,han kändes som ett självklart val till slut. Jag gillar också hans färger väldigt mkt,dels pga. att han är den som liknar mest sin pappa (så jag hoppas att min lilla Rocky kommer bli sin far upp i dagen hihi) och dels för att dom andra två var så lika varandra-så min lilla Rocky liksom "sticker ut ur mängden":p

Jag kommer givetvis göra en till bildboms tråd när vi fått hem han:angel: och även uppdatera med bilder på hur han växer ;)

De är supersöta! :love: Mamman har en äkta ragdoll-mitted-teckning! :D (fast det är ju en vanlig teckning hos huskatten också så hon har säkert inte ragdoll i sig)

Jag tycker det ser ut som att kattungarna har "fever coat"! Vet du om mamman var sjuk något under dräktigheten? Då kan kattungarna födas med "frostad" päls som sedan växer bort ju äldre de blir. Det är inte skadligt för kattungarna på något sätt, men det blir ju en ganska cool färgeffekt!

/Erica

De är supersöta! :love: Mamman har en äkta ragdoll-mitted-teckning! :D (fast det är ju en vanlig teckning hos huskatten också så hon har säkert inte ragdoll i sig)

Jag tycker det ser ut som att kattungarna har "fever coat"! Vet du om mamman var sjuk något under dräktigheten? Då kan kattungarna födas med "frostad" päls som sedan växer bort ju äldre de blir. Det är inte skadligt för kattungarna på något sätt, men det blir ju en ganska cool färgeffekt!

/Erica

Ja,dom är helt bedårande,går inte en enda dag då jag nämner kisse katten-vill ha hem han NUU!!:love:

Börjat smått försöka övertala pojken min att även ta oss an fin fina Pappa Atlas:angel: (som ska omplaceras till rätt hem) .
*Det går om man bara vill hihih-får se hur det blir i slutändan*:D

"fever coat",vad är det?:o Hon som har katterna sa inget om att mamman varit sjuk under dräktigheten,jag frågade om mamma/pappa var friska och dyl. vilket dom var. (Fick se vet. intyg fr. besiktningen).
Mamman var dock lite smal-men vem är inte det efter att ha fött en kull ungar och som diar "konstant":p (?).

Liknande trådar

Övr. Katt Till att börja med;Stackars lilla Iko(hunden) som får stå ut med denna mkt närgångna och lekfulla lille :devil:'s katt! Den katten har...
Svar
8
· Visningar
1 040
Senast: Modest
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama