Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
"fever coat",vad är det? Hon som har katterna sa inget om att mamman varit sjuk under dräktigheten,jag frågade om mamma/pappa var friska och dyl. vilket dom var. (Fick se vet. intyg fr. besiktningen).
Mamman var dock lite smal-men vem är inte det efter att ha fött en kull ungar och som diar "konstant" (?).
Som sagt så är "fever coat" inget som är skadligt för kattungarna, så varken du eller uppfödaren behöver vara oroliga. :-) Det är helt enkelt så att ifall kattmamman varit sjuk under dräktigheten - ibland är det ju inte alltid man ser att hon är sjuk, de är ju bra på att dölja smärta - då blir kattungarnas päls vit! Jag vet inte varför eller hur det fungerar, men när kattungarna sedan föds så ser de lite ut som maskade katter (som ragdolls, birmor, siameser etc), dvs mörka i ansiktet, på tassarna och svansen men ljusa på kroppen. Om du tittar på bilden från när de är några dagar gamla så ser de ut precis så!
http://i26.photobucket.com/albums/c146/HappySuprise/Katter/namnls2.jpg
Sen allt eftersom kattungen växer så växer ju också pälsen ut. Då får man effekten att kattungens päls ser ut att ha vita toppar. Om du tittar på dina bilder så ser man också det tydligt.
http://i26.photobucket.com/albums/c146/HappySuprise/Katter/Enasystern.jpg
Men efter några månader så kommer inte de här vita hårstråna synas på katten alls. Alla kattungarna kommer alltså få ungefär samma färg,
!!! Ja *Hoppas,hoppas Hoppas! *väldigt lika sin pappa!
Gud, vilken läcker färg pappan har! :O
De flesta veterinärer rekommenderar kastrering vid 6 månader men det kan även göras tidigare. Man behöver inte alls vänta till katten löper.
Men det är klart hankatter är ju billigare att kastrera.
Aaahh jag veeet-jag kollar på bilderna varje dag och bara längtar nåt så fruktansvärt!Aaaah! Vad sööta!
Han kommer bli väldigt lik sin pappa!
Oh vad spännande! Vad kul,är det också vanliga "bondkatter"?Jag väntar själv kattungar om 1,5 månader. (om allt går vägen)
Det sak bli spännande.
Hoppas på en helsvart hane.
Gah-det är det jag Inte gör haha,blir påmind varje dag att "suck,det är 'bara' +6 veckor kvar tills vi får hem han"..Hur ska du kunna vänta så länbge innan du får hämta hem lilla Rocky?
Det är ju grymt jobbigt att vänta!
Aaahh jag veeet-jag kollar på bilderna varje dag och bara längtar nåt så fruktansvärt!
Nämnas bör också att det blivit bra många fler besök till djuraffären nu på senare tid för att vi bara "måste" köpa ngt mer
Å nu blir jag alldeles till mig när du säger att min Rocky blir lik sin pappa!!!!
Oh vad spännande! Vad kul,är det också vanliga "bondkatter"?
Gah-det är det jag Inte gör haha,blir påmind varje dag att "suck,det är 'bara' +6 veckor kvar tills vi får hem han"..
Känns verkligen som en Evighet
Vill ha hem han Nu,Nu,NUUU!!