Variant på garderob

Constance

Trådstartare
Då jag inte hittar på någon garderob som stämmer med mina "drömmar" så funderar jag på en egen variant ;)

Skulle det fungera om man köper bokhylla (typ IKEAs Billy) med matchande dörrar och använda som garderob?

Jag gillar inte heller byråar då jag tycker att kläder liksom försvinner och jag inte hittar dem :(

Är det tillräckligt med plats för att få plats med kläder på hyllplan i en sån bokhylla? Tröjor o byxor t.ex. kan man ju lägga på längden istället för "rakt ut"...

Sv: Variant på garderob

Självklart. Det som är opraktiskt för någon kan vara jättebra för någon annan. Det där med hyllor som inte riktigt är tillräckligt djupa har jag funderat på då jag håller på att bygga en garderob längs en vägg där en dörröppning begränsar djupet. Men som sagt, man kan lägga grejerna på tvären istället. Det viktigaste är att det fungerar för dig!

Jag sitter med en Billy-bokhylla med dubbla dörrar på nederdelen brevid mig som dessutom är tom. Vill du kan jag testa lägga in lite olika kläder och fota resultatet. :)

Tomma hyllplan
billy_2.jpg

Med kläder på...
billy_1.jpg

På översta planet ligger (fr. v.) en t-shirt - normal lång/kort, 2 stycken brottarlinnen varav ett längre och ett normal-långt samt en längre t-shirt. Allting stl S om det spelar roll.

På mellersta planet ligger en kjol som är för lång för att klassas som kortkort (vilken beskrivning :D) och en vanlig t-shirt i herrmodell stl S.

På nedersta planet ligger ett par långa jeans (28*34) och en tjejhoodie i stl M som är längre i modellen.

Slutsats: Jag hade utan problem fått plats med kläder i hyllan, men kanske försökt få tag på fler hyllplan så man inte behöver stapla så högt.

Tack :love:
Det var precis som jag behövde se :D

Fler hyllplan var ett bra tips. Nu ska jag bara få pengar så jag kan shoppa ;)

Liknande trådar

Hemmet Har äntligen fått ett rum ledigt som ska byggas om till enbart klädkammare. Först ville jag ha en lyxig walk in closet som var öppen där...
Svar
0
· Visningar
158
Senast: Freazer
·
Hemmet Sambon och jag är båda hopplösa på att få tvätten från hängställningen till garderoben/byrå med lådor... Vi har inte torktumlare så...
2
Svar
23
· Visningar
1 156
Senast: Svartkatt
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 641
Hemmet Vad har ni för organisation på era kläder? Just nu har jag olika kategorier men jag börjar blanda hej vilt för att jag inte riktigt kan...
2
Svar
26
· Visningar
1 537
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar