Vargtänder

H

heylan

Ungefär hur mycket kostar det att dra ut en vargtand/tänder? Pålle har en nu, men den e nog inte den enda som lurar i munnen på lille hästen...

Sv: Vargtänder

Jag kollade bland mina gamla fakturor nu.

2003 var ponnyn hos tandtekiken, då drogs det ut en vargtand, raspades & fixade överbett= 320 kr. (förutom grundavgift på 340, och bedövning på 235 kr.

2004 var ponnyn hos tandteknikern igen och då raspades hon ändas samt fixade överbettet = 570kr (förutom grundavgift 365 och bedövning 250 kr.)

Så det är svårt att säga. Priserna har ju upp i alla fall. :crazy:

Min häst hade en sån liten vargtand att vet. bara plockade loss den när han raspade, jag blev måttligt paff då han tar ut en liten tand mitt i raspningen :D

Verkar variera en del..! :crazy: Hade tänkt ta ut vet. för att göra det, åka in till kliniken brukar ju kosta en hel del...:smirk:

Drog ut Fabbes varg tand förra månaden o det gick på 750 kr totalt, då kom tandläkaren ut till stallet, han ryckte ut två st.

...det var ju inte så himla farligt! ...men när ni skriver "tandläkare", menar ni inte vet. då? Dey är väl bara dom som får ge lugnande etc? Får sådana som tex "Fifi´s hästtandvård" ( http://www.tandis.org ) göra sådant?

heylan skrev:
...det var ju inte så himla farligt! ...men när ni skriver "tandläkare", menar ni inte vet. då? Dey är väl bara dom som får ge lugnande etc? Får sådana som tex "Fifi´s hästtandvård" ( http://www.tandis.org ) göra sådant?

"Min" tandläkare jag tog ut var både veterinär o hästtandläkare, så han var ute o vaccinerade o drog tänder samtidigt. Kiropraktor e han oxå.

heylan skrev:

På hemsidan du har angett verkar det som att hon bara kan raspa tänder, då det står att hon "inte riktigt kommer åt så veterinären får ta det sen när h*n kan ge lugnande" Så då borde inte hon få rycka tänder, men min andra veterinär hon sammarbetar med en tandläkare, så hittar man inte en som är 2in1 får man ta ut båda samtidigt.

Liknande trådar

Hästvård Hej, om ni har sett mitt tidigare inlägg så har min häst Kissing spine. Vi har sedan februari behandlat ryggen två gånger och rehabat...
2
Svar
20
· Visningar
1 783
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Min häst är ju rätt dålig på att äta. Inte nog med att han ofta får foderstrupsförstoppning (utredd på alla sätt utan direkt resultat...
2
Svar
34
· Visningar
1 746
Senast: Sirap
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 738
Senast: Roheryn
·
Fordon Efter att maken köpt en helelektrisk city car i kombination med att jag börjat med häst på en lite mer seriös nivå igen och slutat...
2
Svar
34
· Visningar
1 195
Senast: Derivata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar