Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ska man då ha is i magen och tro att de vänjer sig? Gräset är ju väldigt kort, fattar inte att de får i sig något....men det är väl rena sockerbomben. Om jag stänger av hagen halva dan så tror jag inte de kan äta ikapp ändå eftersom det är så kort? De äter ju av halmen, så mätta kan de inte vara ...Stoooor hage vill jag ha för då kommer hästen kunna äta nytt gräs i takt som de kommer upp. Hästen vänjer in sig själv.
Har man en liten hage utan gräs måste man gå ut och beta hästen timmar om dagen för att vänja in.
Stoooor hage vill jag ha för då kommer hästen kunna äta nytt gräs i takt som de kommer upp. Hästen vänjer in sig själv.
Har man en liten hage utan gräs måste man gå ut och beta hästen timmar om dagen för att vänja in.
Betesreducerare ska man ju ha på max 3 timmar om dagen enligt tillverkare och forskare. Det bästa är att begränsa ytan. Att ta in hästar kvittar tydligen för de äter "upp sig" när de är ute. Samma sak med betesreducerare. Har du tillgång till någon skogshage med lite gräs i?
Tycker våra ponnyer redan börjat tjockna i nacken av det lilla gräset i vinterhagen. Vi har sex ponnyer på ett hektar. Ska man dela av hagen och låta dem gå på hela ett par timmar om dagen? Har minskat på höet som de bara får inne och halm ute. De går ute kl.7 -21.