Nej, men jag tänkte på det när jag hörde om att det skulle finnas en "Mamma" och "pappa" till vargarna. En människa kan inte bli mamma eller pappa till vargarna. Jag tror att det hos människorna kan ge en lite felaktig bild av dem själva, att de känner sig tryggare när de bör fortsätta vara försiktiga. Mitt exempel var bara för att visa inte ens de äkta föräldrarna till vilda djur är alltid säkra bland sina avkommor.
Ja det verkar ha funnits tre olika grupper och den som dödsfallet hände i var en större grupp av bara tre år gamla vargar, jag tror att vargarna var tio stycken. Det är ju som en grupp tonåringar utan några äldre. Plus att denna förändring av "Övervarg" var ett nytt sätt att hantera dem på som ledningen hade sagt åt dem att göra. Innan dess verkar de ha gjort det på annorlunda sätt så det kan säkert ha varit annorlunda när ni var där.
De hade privata filmklipp i dokumentären av hur vargarna betedde sig och djurskötarna mot dem. Sparken var i ett av klippen, så det var inte ens en uppgift utan något som visades
Alltså, jag fattar att om man hamnar i fara (hon försökte "dominera" vargen och den blev inte glad utan reste sig upp på bakbenen) och vill avvärja sig så tar man till en spark, men man borde liksom aldrig hamna där i första hand. Det är liksom självklart att en människa förlorar i fysisk styrka mot en varg.