Varg, vildsvin och nu björn!

S

Sinsiew

Vargen har länge funnits i vår närhet, den är vi inte rädda för. Detta underbara djur får mej bara att förundras och fascineras varje gång jag ser eller hör den. :love:
Vildsvinen är rätt nya i vårat område, jag är inte speciellt förtjust i dom kan jag säga.:crazy:
Pricken över i är att de nu siktat en björn i krokarna också, då blev jag orolig. Jag har INGEN erfarenhet av björnar alls och vet inte hur man ska beté sig om man skulle träffa på någon ute i skogen? Hur gör man? Hur betér sig björnen? Är den skygg? Ska man springa? Stå still? Gapa? Vara tyst? Behöver man vara orolig för shettisarna? :confused:

Sv: Varg, vildsvin och nu björn!

:eek: shettisar hade jag vart orolig för ändå ... Fast som människa och möta björn ska man enligt de flesta lägga sig på marken och spela död... Fast om det finns vildsvin så lär det ju finnas nog med käk till både björn och varg om det nu är kött de vill ha

Är man ute i skogen och går ska man vissla och prata högt, så slipper man möta en bamsing. Skulle du mot all förmodan göra det ändå så står man stilla. Springa är det värsta tänkbara du kan göra.

Är det bara en björn som synts lär den nog inte stanna, förmodligen ett ungdjur på vandring.

Personligen så är jag mer rädd för vildsvin än björn eller varg :crazy: de tvekar inte att attackera vad jag hört.

Vad jag hört hittills så är det bara frågan om en björn, så då håller vi tummarna för att det är ett ungdjur på "genomfart". Om oturen nu är framme och jag träffar på björnen så ska jag försöka hålla i tanken att inte lägga benen på ryggen :crazy: de blir ju inte det lättaste:confused: .

Vargen har jag hört olika "historier" om, dock har jag aldrig ens varit i närheten av att bli "utsatt" för något obehagligt och då ser och hör jag vargen rätt ofta då jag bor nästan mitt i ett kärnrevir, så de skrämmer mej inte.

Vildsvinen däremot är så in i dängens stora och inte ett dugg rädda, min man har träffat på dem en gång och de viker inte undan en cm, så de är lite obehagliga för att uttrycka det milt.

Modig_Korn skrev:
:eek: Fast som människa och möta björn ska man enligt de flesta lägga sig på marken och spela död...

Det blir nog inga större problem, frågan är bara om jag spelar ;)

jag brikar drömma att jag träffar på björnar. haha det e inte kul..
//trådförstörare:D

Figaaro skrev:
jag brikar drömma att jag träffar på björnar. haha det e inte kul..
//trådförstörare:D

Skratta lagom du ;) jag drömde många gånger förr om möte med björn....nu e de på väg att besannas :crazy:

Sinsiew skrev:
Skratta lagom du ;) jag drömde många gånger förr om möte med björn....nu e de på väg att besannas :crazy:

Här där jag bor så finns det tydligen ett par björnar men man ser dom inte hux-flux för att dom är i området. Jag skulle nog tycka att det vore lite häftigt att se en björn ändå...under förutsättning att jag satt i bilen :angel:

Men du kan väl ha gevär med dig när du e i skogen? eller var aldrig ensam! det är inte så himla stor risk att du möter på nån..:smirk:

Vara rädd för vildsvin?

Dom är inget farliga om man inte skrämmer eller hotar kultingar. Vi har massor med svin i "våran" skog, man ser spår, deras bökplatser samt träden dom kliar sig på.

Ibland när man promenerar hör man hur dom knorrar i skogen och hur dom rör sig.

Men har man sett nån?

Nope inte en endaste liten gris. För dom håller sig undan så länge dom inte blir trängda- åtminstone i våran skog.

Ena grannen har sett dom en gång när hon var ute och joggade.

/KT

KungTulle skrev:
Vara rädd för vildsvin?
Jo tyvärr så är det ju så att jag är lite spak för vildsvinen. Det har att göra med att det inte finns så många här, dock räcker det med dom som finns för de är inte fega av sig. Sedan har det ju med okunskap att göra också, jag vet ju inte ett smack om dom egentligen.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka