Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Besiktningsmannen och djurägaren försöker först skrämma bort vargen, men misslyckas.
Försöker skrämmas
- Under skrämselförsöken så morrade vargen och gjorde utfall mot vår besiktningsman, säger Kjell Johansson.
Fåren i hagen förs till en annan fålla.
Sedan försöker djurägaren och besiktningsmannen under 1,5 timme skrämma bort vargen genom bland annat flera skrämselskott. Men vargen stannar kvar.
Var du där eftersom du vet? Utifrån artikeln hade jag istället antagit att vargen var stressad, kunde inte fly från hagen och hade ett fällt byte den ville få med sig. Utifrån det dåliga fotot tycker inte jag det ser ut att vara varg. :smirk:skerper skrev:Så lite yta har vargen inte att den måste springa bland folk det vet jag
Lines skrev:Men varg ska vi ju ha?
Det skjuts redan mycke varg...Zuzzi skrev:Jag tycker man ska tillåta skyddsjakt om de visar oskyggt beteende och visar sig längre stunder vid människor
men nog f*n kommer varghatande människor säkert springa ut i skogen och skjuta då också
klurigt
Lines skrev: