Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Här är en till med ledsen bebis efter 5-månadersvaccin. Hon fick dem igår em men är fortfarande påverkad. Natten var ingen höjdare och tyvärr var natten innan också en riktig skitnatt... Vet inte riktigt om jag ska ge alvedon eller inte, hon har inte feber men gråter typ non-stop vaken. Nu sover hon äntligen iaf, så det kanske går över tills hon vaknar igen.
Vi fick råd av bvc att börja introducera gröt. Bebis har tappat 0,5 kurva på vikt och även lite på längd. Jag vet dock inte om längden är något som är matrelaterat, eftersom jag själv är kort och snabbt tappade kurvor som bebis och sen följde min egen till pricka hela uppväxten. Vi får se. Tänker iaf följa rådet, hon ska ju ändå börja äta mer och har blivit väldigt intresserad av mat så det blir nog inga problem. En stadig liten tjej på 7,3 kg och 62,5 cm nu![]()
De kan ha ont av själva sticket (/svullnad efteråt) så jag skulle nog testa alvedon om hon är så ledsen.Här är en till med ledsen bebis efter 5-månadersvaccin. Hon fick dem igår em men är fortfarande påverkad. Natten var ingen höjdare och tyvärr var natten innan också en riktig skitnatt... Vet inte riktigt om jag ska ge alvedon eller inte, hon har inte feber men gråter typ non-stop vaken. Nu sover hon äntligen iaf, så det kanske går över tills hon vaknar igen.
Vi fick råd av bvc att börja introducera gröt. Bebis har tappat 0,5 kurva på vikt och även lite på längd. Jag vet dock inte om längden är något som är matrelaterat, eftersom jag själv är kort och snabbt tappade kurvor som bebis och sen följde min egen till pricka hela uppväxten. Vi får se. Tänker iaf följa rådet, hon ska ju ändå börja äta mer och har blivit väldigt intresserad av mat så det blir nog inga problem. En stadig liten tjej på 7,3 kg och 62,5 cm nu![]()
De kan ju plana ut lite på kurvan ett tag, utan att det är nått "farligt"!
Jag brukar ge en Alvedon om inget annat duger, och 9,5 av 10 gånger lugnar det sig för oss då!
---
S har sovit som en skit i natt! Vi tar honom ju varannan natt nu, utan undantag för att vi ska få chansen att ta igen oss lite varannan natt! I natt sov han SÅ dåligt, har säkert vaknat 15 gånger i natt mellan 23 och 05.30... är så sliten, dock "tur" att jag skulle till frisören och farmorn är hemma med honom! Hon stannar även när jag hämtar hem dottern, så förhoppningsvis får jag en halvtimme att vila innan hon åker hem igen!
Sånna här dagar saknar jag min egen mamma så det värker i själen! Att inte kunna ringa henne och be om hjälp när jag knappt orkar vara vaken! För er som inte kommer ihåg så dog hon i cancer för snart ett år sedan!![]()
Han piggade på sig rätt fortStackars litenHoppas Alvedonet hjälper!
Han piggade på sig rätt fort
Nu däremot är han snorig, hostig och kladdiga ögon. Och knappt sovit på hela natten. Jag orkar inte.
Mängden vi har testat har motsvarat doppa mitt finger i det han ska ha (i vårt fall banan), dvs det ska vara just för att de ska känna smaken och inte mer.Efter besöket på BVC testade vi smaksensation bestående av potatis och bröstmjölk, det gick ner. Men vi pausar nog fler test för jag tror hon fick ont i magen. Igår somnade hon och vaknade flera gånger skrikande. Det brukar hon aldrig göra. Stackars bebisSå jag tror inte hon är redo ännu. Även om hon var jätteduktig på att äta från skeden gapade och svalde fint.
Hon fick bara en liten sked väldigt utspätt, men verkar nog ha lite känslig mageOch hon är ju så liten. Ångrar typ att vi testade
Vila får jag nog göra när alla barnen flyttat hemifrånSkönt att Alvedonet hjälpte, men det andra lät inte kulHoppas han kryar på sig snabbt och att du kan få lite avlastning och vila också.
Efter besöket på BVC testade vi smaksensation bestående av potatis och bröstmjölk, det gick ner. Men vi pausar nog fler test för jag tror hon fick ont i magen. Igår somnade hon och vaknade flera gånger skrikande. Det brukar hon aldrig göra. Stackars bebisSå jag tror inte hon är redo ännu. Även om hon var jätteduktig på att äta från skeden gapade och svalde fint.
Hon fick bara en liten sked väldigt utspätt, men verkar nog ha lite känslig mageOch hon är ju så liten. Ångrar typ att vi testade
Börjar oroa mig lite för att H har samma mage som storasyster (som hade mycket problem med förstoppning från 6-12 mån). Han har börjat äta lite lite smått och nu har han inte bajsat på 3 dagar. Vet att det inte behöver vara något konstigt alls. Men dotterns andra halvår var så tufft både för henne och för oss föräldrar, så oroar mig direkt för samma problem. Känns hämmande för det gör mig lite rädd att ge mer mat. Samtidigt vet jag att BVC nästa vecka kommer påtala att han planar mycket i vikt.
Har ni kommit på vad som orsakade problemen med storasysters mage eller var det bara känsligt att införa mat? Hjälper plommonpuré?
Åh låter kämpigt med så många sådana nätter, förstår att du saknar din mamma! Tur ändå att ni får lite stöd av farmorn även om det inte är samma mentala stöd som sin egen mamma.
Hoppas att du får njuta av egentiden hos frissan, jag var iväg i tisdags och höll på att somna när frisören fönade håret![]()