Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag skulle gissa på lin eller bomull. kan du urskilja fibrerna i tyget? Har tyget en tydlig struktur? Jag hade handtvättat den lite försiktigt, eventuellt med lite galltvål och sen hängt den att torka. Strukit den medan den fortfarande var lite fuktig. Om den hållit sig i så många år tror jag att den överlever en tvätt till
Här rullar dagarna på. Tiden går fort Tänk att lillasyster redan är ett halvår
Vi har fortfarande jobbiga nätter och hon vaknar gärna o tuttar varannan timme. BVC och läkaren på 6 månaders kollen tyckte att hon skulle ligga i eget rum så hon inte vaknade av oss om hon är lättväckt men jag vet inte, vi får se.. Hon är ju inte liten för evigt samtidigt som jag börjar bli fruktansvärt trött.
I helgen tog mannen henne. Var uppe 12 och vaknade 4 av att sängen var dyngsur, badade i bröstmjölk då hade mannen varit uppe därimellan.
Hoppas ni alla andra har en skön höst
Här rullar dagarna på. Tiden går fort Tänk att lillasyster redan är ett halvår
Vi har fortfarande jobbiga nätter och hon vaknar gärna o tuttar varannan timme. BVC och läkaren på 6 månaders kollen tyckte att hon skulle ligga i eget rum så hon inte vaknade av oss om hon är lättväckt men jag vet inte, vi får se.. Hon är ju inte liten för evigt samtidigt som jag börjar bli fruktansvärt trött.
I helgen tog mannen henne. Var uppe 12 och vaknade 4 av att sängen var dyngsur, badade i bröstmjölk då hade mannen varit uppe därimellan.
Hoppas ni alla andra har en skön höst
Tänk att det är så olika med bvc. V äter på nätterna, ibland varje timme, ibland bara ett par gånger per natt. Inget prat om att inte samsova eller minska amning osv. Bara frågor om hur jag orkar (jag tycker inte det är särskilt jobbigt mer än någon enstaka natt när han är extra orolig).
Du får börja med matgömmor lite varstans i hemmet Sitta vrålhungrig med bebis är jobbigt!Nyammad och dödstrött gav vi oss ut på promenad idag, han hade varit vaken 3.5 h med amning och lek om vartannat. Ner med honom i barnvagnen och han är precis påväg att somna men icke. Han höll sig vaken. När han började bli orolig tog jag upp honom och gav bröstet. Tokdäckar. Ner i vagnen och börjar gråta direkt. Efter typ 50 min gav jag upp och satte honom i selen. Han somnar efter 100 m.
Nu ligger han och halvsover på tutten och jag är vrålhungrig.
Du får börja med matgömmor lite varstans i hemmet Sitta vrålhungrig med bebis är jobbigt!
Ebba sover oftast 1-2 timmar mitt på dagen och 1/2-1 timme sen eftermiddag/tidig kväll. Sen somnar hon runt 21 och sover till 8-9 med ett uppvak runt 5 för mat och babbel någon timme.Jag har en vid sängen men får nog lägga ut på fler ställen.
*kl*
Hur mycket sover era små på dagarna? Igår sov O totalt 2.5 h uppdelat på 2 tillfällen. Kunde lägga ifrån mig honom ungefär en kvart. Det är typ standard för tillfället. Känns som det är väldigt lite eller?
Jag har en vid sängen men får nog lägga ut på fler ställen.
*kl*
Hur mycket sover era små på dagarna? Igår sov O totalt 2.5 h uppdelat på 2 tillfällen. Kunde lägga ifrån mig honom ungefär en kvart. Det är typ standard för tillfället. Känns som det är väldigt lite eller?
Det beror på vad vi gör på dagen. Är vi igång mucket och det är mycket att titta på så kan hon sova ofta och länge. Är vi bara hemma och inte gör något så beror det på om hon får sova i min famn då kan hon sova ett par timmar eller själv då sover hon 30-60 min.Jag har en vid sängen men får nog lägga ut på fler ställen.
*kl*
Jag har en vid sängen men får nog lägga ut på fler ställen.
*kl*