Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
I gruppen på fb ”barn med mjölkproteinallergi” där är det verkligen inte ovanligt att bebisar inte tål althera, så rekommenderar att du läser där och står på dig alla inom vården har tyvärr inte full koll...Ringde BUMM angående att O reagerar på Althera. De sa att det var ovanligt att de inte tål althera och att det troligtvis var omogna tarmar som gör att han reagerar. Trots att utslagen talar emot det (deras ord). De tyckte jag skulle amma en månad till och testa igen sen. Jag som ville börja delamma snart. De rådde mig även att ringa dietisten för att se vad hon säger.
I gruppen på fb ”barn med mjölkproteinallergi” där är det verkligen inte ovanligt att bebisar inte tål althera, så rekommenderar att du läser där och står på dig alla inom vården har tyvärr inte full koll...
Menade mer att man ibland är tvungen att ha mer ”kött på benen” för att få vården att lyssna, då dom inte alltid har all fakta. Tog ditt inlägg som om du faktiskt ville börja ge ersättning, men är du okej med att fortsätta amma så är det ju inget problem. Ville bara ge ett råd i all välmeningJag är medveten men känner att det blir väl dyrt att betala runt 200 kr burken för ersättning när jag har gratis mat i tuttarna. Kan ju inte tvinga dom att skriva recept.
Menade mer att man ibland är tvungen att ha mer ”kött på benen” för att få vården att lyssna, då dom inte alltid har all fakta. Tog ditt inlägg som om du faktiskt ville börja ge ersättning, men är du okej med att fortsätta amma så är det ju inget problem. Ville bara ge ett råd i all välmening
Jag ammade senast vid 16.40 igår, och åkte sen iväg på min ridlektion innan fröken ville ha mat igen. Hon fick ersättning av pappa innan hon totaldäckade och sov non-stop från 19.00-07.00... Mina tuttar var minst sagt "AJ!" efter 14,5 timmar med bara påfyllning
Kan mjölken bli för svag? Jag tycker fröken sover mycket bättre på ersättning än på bröstmjölk på samma mängd.
O sov 5 h utan amning i natt. Jag fick hålla en handduk under bröstet som jag inte ammade på. Det forsade ut
Min son gör likadant! JätteroligtEbbas favoritbus är att lägga en liten handduk över ansiktet och sprattla med armar och ben och göra lustiga ljud. Lyfter man på handduken och säger tittut blir hon jätte glad och drar sedan handduken över ansiktet igen
Har era småttingar några bus för sig?
Ebba får ju både ersättning och ammar och kräks efter båda. Dock kräks hon nog oftast mer efter ersättning. Vi använder minsta dinappen fortfarande för att det inte ska rinna för fort. Vi har även bytt ersättning och tycker det blev bättre då. Började med Semper och då kräktes hon mer och fick ont i magen samt att kräkset luktade vidrigt. Nu får hon Hipp och den passar henne bättre.Donnan kaskadkräks nästan efter varje måltid med ersättning. från att knappt ha kräkts alls vid amning. Är det vanligt? Hur reagerar era små?
Ebba får ju både ersättning och ammar och kräks efter båda. Dock kräks hon nog oftast mer efter ersättning. Vi använder minsta dinappen fortfarande för att det inte ska rinna för fort. Vi har även bytt ersättning och tycker det blev bättre då. Började med Semper och då kräktes hon mer och fick ont i magen samt att kräkset luktade vidrigt. Nu får hon Hipp och den passar henne bättre.
Det är ju olika vilken ersättning som passar bäst men det skadar ju inte att byta märke och se om det blir någon skillnadVi använder Nan, inte testat semper... kanske skulle prova Hipp o se om det fungerar bättre
Min kräks nästan knte alls med ersättning, men ff rätt mycket efter amning.Donnan kaskadkräks nästan efter varje måltid med ersättning. från att knappt ha kräkts alls vid amning. Är det vanligt? Hur reagerar era små?
Min kräks nästan knte alls med ersättning, men ff rätt mycket efter amning.
Bytade bajsblöja precis, bortsett från att den luktade jätte illa så fanns det som en massa små svarta trådar i det. Aldrig sett det innan Lukten kommer ju från att hon får riktig mat men trådarna??
Aahh ja hon fick ju mosad banan i gröten i förrgår. Mystery solvedHar hon ätit banan? Har förstått att det kan bli svarta trådar av bananfibrerna!