Jag behöver hjälp, tips och råd!
Alltså - hur får ni andra era dagar att gå runt? Hur gör/gjorde ni med era bebbar när de var runt tre veckor? Hur såg era dagar ut? Har ni tips på hur ni får det att fungera?
Exempel på hur det ser ut för mig - senaste dygnet:
Ca 22:30 kommer i säng, ammar 30 min tills Lilleman är nöjd och somnar.
23:00 somnar Lilleman och jag
3:20 Lilleman vaknar, blöjbyte och amning
4:00 Lilleman somnar
6:00 Lilleman vaknar och är hungrig, ammar
7:00 Lilleman är mätt och myser. Väcker maken som kommer till vår säng o myser med lillen medan jag tar fram frukost. Lillen somnar och vi äter frukost själva.
7:40 Lilleman vaknar. Pappa passar medan jag skyndar mig att bli klar i badrummet. Skriker lite - är hungrig?
8-11:30 amning i soffan med några pauser för kortare tupplurar, blöjbyte, tvättning och påklädning (kör hud mot hud på förmiddagarna).
11:30 går till ICA och "veckohandlar"
Lillen vill inte ligga i vagnen, skriker hysteriskt efter en liten stund varje gång jag lägger ned honom så jag bär honom på armen mestadelen av tiden (i affären ställer jag korgen i vagnen)
13:00 hemma igen. Trött i armarna. Lägger lillen i vagnen den stund det tar att plocka upp varorna och ställa in kylvarorna. Han skriker hysteriskt.
13:15 blöjbyte, micrar lunch till mig och dukar på soffans armstöd
13:30 Amning och lunch simultant i soffan.
15:30 för trött för soffan. Äter ett mellanmål, byter blöja och går och lägger oss i sängen.
16:00 amning i sängen, jag somnar.
17:30 vaknar, Lilleman är mätt, pigg och på gott humör. Byter blöja.
17:45 lillen ligger i babygymmet och är nöjd. Jag stoppar undan icke kylvaror från handlingen och hinner precis plocka ur diskmaskinen innan han blir missnöjd. Plockar in i diskmaskinen det som står på bänken med lillen på armen.
18:00 Amning i soffan med lite små tupplurar.
20:00 Lilleman somnar
20:30 maken kommer hem efter jobb o träning. Han håller lillen, som vaknar och börjar skrika, medan jag stoppar fram yoghurt och mackor.
20:45 Äter middag och ammar samtidigt.
22:00 lillen somnar, jag går i badrummet medan maken håller. Han vaknar och börjar skrika.
22:15 amning i sängen
fortsättning följer...
Några gånger under dagen har jag gått på toa, då har jag lagt honom på skötbordet framför mig. Gör det ofta i samband med blöjbyte. Han skriker ofta då också.