Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Glömmer de någonsin någonting i den där åldern? L minns allt, tammefan ALLT.
Då kanske det inte är så förvånande att hon är intresserad av motorer? Sonens intresse är verkligen förbryllande, men som tur är bor vi i en liten stad precis utanför en paradgata så när det är crousing med gamla veteranbilar om sommaren har han första parkett .Min älskar allt som har med bilar, traktorer och motorer att göra. Hon är visserligen typ född i garaget
Haha, ja verkligen. Vi är i skrivande stund på väg till Blekinge och svärföräldrarnas stuga. E har redan börjat tjata om att han ska kolla på Claas-traktorn som vände hö där i SOMRAS .Glömmer de någonsin någonting i den där åldern? L minns allt, tammefan ALLT.
Vi ska ge duplo, bandtraktor och kläder. Jag vet inte vad han kommer få från mor- och farföräldrar men troligtvis lite pussel, spel, bilar och böcker .Vad får era i julklapp?
Våra får varsin surfplatta med färgglada lurar av oss. Det E önskar sig allra mest är en bäbis (en ny docka som tur är, ingen riktig bäbis ) och J vill ha en Annaklänning (Frost, hon har redan en Elsaklänning som används flitigt). Det kommer dom få av farmor och farfar. E ska få en ridhjälm också. Sen är det pyssel, böcker, sängkläder, pussel, kläder vi önskat från övrig släkt.
Nu är jag nästan klar med julklapparna, men skulle vilja hitta ett bra (lagom svårt) sällskapsspel där det ingår att slå tärning. Någon som har något tips?
Det låter lite likt ett spel som finns hos hans mormor och morfar (där vi är nu så jag ska passa på att kolla).Och jag som var nöjd med att ha köpt min första julklapp
När jag var liten hade vi något spel med brickor med bilder på ballonger. Så skulle man slå tärning med färger på och så fick man ta den färgen man fick. Den var ballongbrickq först blev full vann. Minns inte vad det hette men något spel i den stilen skulle kanske fungera?
Jag hittade några tumvantar som var som vintervantar fast tunnfodrade. Kan kolla på förskolan imorgon vad det var för märke. Jättesmidiga! Inte alls klumpiga, så tom den yngsta finner sej i domVad har ni (eller ja barnen ) för vantar när det är sådär någon plusgrad och blött ute?
Stora tumvantar är inte populära hos S och det förstår jag för det är ju svårt att använda händerna i dem. Vanliga tunna tumvantar blir ju kalla och blöta på två sekunder. Förskolan vill helst att det ska vara tumvantar. Har letat efter någon ullvariant utan att hitta något bra..
Hjälp
Usch vantar alltså vilket gissel! Inga är sköna och alla är klumpiga. Kanske inte hjälpte så mycket men skönt att få gnälla av sigVad har ni (eller ja barnen ) för vantar när det är sådär någon plusgrad och blött ute?
Stora tumvantar är inte populära hos S och det förstår jag för det är ju svårt att använda händerna i dem. Vanliga tunna tumvantar blir ju kalla och blöta på två sekunder. Förskolan vill helst att det ska vara tumvantar. Har letat efter någon ullvariant utan att hitta något bra..
Hjälp
Jag har insett att bästa vantarna är de som barnet kan tänka sig att ha på sig ... Vårt barn kan tänka sig att ha på sig tunna fingervantar, så vi har köpt en miljard sådana för att kunna byta när de är blöta och tappa bort några par ... Hon brukar också kunna tänka sig regnvantar över när det är blött och det har vi en 3-4 olika, antingen fodrade eller ofodrade med de tunna vantarna under.Vad har ni (eller ja barnen ) för vantar när det är sådär någon plusgrad och blött ute?
Hjälp
Jag hittade några tumvantar som var som vintervantar fast tunnfodrade. Kan kolla på förskolan imorgon vad det var för märke. Jättesmidiga! Inte alls klumpiga, så tom den yngsta finner sej i dom
Ullvantar med regnvante över kanske funkar annars?
L har köpt och klätt sitt livs första julgran.
Imponerande jämnt fördelat
Det låter lite likt ett spel som finns hos hans mormor och morfar (där vi är nu så jag ska passa på att kolla).
Allra helst vill jag ha ett spel med "räkne-tärning" då han gillar siffror, men vill samtidigt inte ha något som är för krångligt så att han riskerar att tröttna.