Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
En sådan har vi också, vår är små julstrumpor som min mamma sytt. Har tänkt ha den nästa år och då får barnen dela på sakerna i den plus att jag kommer ha ganska många uppdragslappar som "idag ska vi baka pepparkakor".Här får det nog också bli en vanlig med bilder i år. Jag har en paketkalender som mamma har gjort som jag och mina syskon hade när vi var små. Men tror att den får vänta ett år till
En sådan har vi också, vår är små julstrumpor som min mamma sytt. Har tänkt ha den nästa år och då får barnen dela på sakerna i den plus att jag kommer ha ganska många uppdragslappar som "idag ska vi baka pepparkakor".
I år blir det Pixi-kalender. Vi har inte så många Pixiböcker och tänker att det är bra att fylla på förrådet. Med kvaliteten på böckerna, menar du att de kändes föråldrade/dåligt innehållsmässigt?
I vår säng är det jag som har apan hängandes på mig, precis så som du beskriverIgår fick jag och L gå och lägga oss i vår säng efter att L vaknat av en mardröm, magont eller vad det nu kan tänkas ha varit. Jag låg mest vaken och glodde i taket och L låg en bit ifrån och sov som en sten. Efter några timmar kom maken och la sig och han hann knappt lägga huvudet på kudden förrän dottern bestämt rullade bort till honom och borrade in huvudet under hakan på honom. När väckarklockan ringde i morse hade jag i princip hela sängen för mig själv, för längst ut på kanten låg maken med dottern hängande på sig som en liten apa.
Hon må vara lite mammig i vaket tillstånd, men när hon sover i vår säng är det bara pappa som gäller och det är så jävla gulligt.
I vår säng är det jag som har apan hängandes på mig, precis så som du beskriver
Jag brukar också känna mig bra stel när jag vaknar så jag är nog mer som din make dåDe första två levnadsåren var det så här med, så det är rätt skönt att det har svängt lite. Nackdelen är att jag egentligen inte lider så mycket av det eftersom jag ligger väldigt still när jag väl somnar. Maken är typen som rör sig mycket i sömnen men när dottern ligger där är han blickstill, vilket gör att när han väl vaknar har han ont både här och där...
Jag brukar också känna mig bra stel när jag vaknar så jag är nog mer som din make då
Oftast tycker jag det är myyyysigt att ha henne liggandes där men just nu är hon i en period då det händer lite för mycket när hon sover så jag önskar att hon kunde krama sin pappas arm litegrann också ...
Den ska vi köpa tror jag, om den hade Emil på baksidan. Blir perfekt- hon älskar Pippi, pixiböcker och pysselSprang förresten på en Pippiadventskalender på Åhléns i helgen. Både Pixiböcker och pyssel skulle den innehålla. Köpte den inte med det blir kanske en sån till den lille Pippitoken här hemma
Den ska vi köpa tror jag, om den hade Emil på baksidan. Blir perfekt- hon älskar Pippi, pixiböcker och pyssel
Japp, traktorer och framförallt grävmaskiner har varit en favorit sen länge!Är det någon annan vars barn är helt GALEN i traktorer och maskiner? Vi anser oss ändå vara hyfsat genusmedvetna och inte tvingat in sonen på något speciellt intresse (ingen i familjen är ens intresserade av maskiner) men han älskar verkligen bilar, hjullastare, traktorer etc. I fredags var vi i leksaksaffären för han hade fått pengar i present av en släkting att köpa valfri leksak för. Han väljer självklart en traktor så nu har han en jättefin Massey Ferguson här hemma som han bara ÄLSKAR!!!
Är det någon annan vars barn är helt GALEN i traktorer och maskiner? Vi anser oss ändå vara hyfsat genusmedvetna och inte tvingat in sonen på något speciellt intresse (ingen i familjen är ens intresserade av maskiner) men han älskar verkligen bilar, hjullastare, traktorer etc. I fredags var vi i leksaksaffären för han hade fått pengar i present av en släkting att köpa valfri leksak för. Han väljer självklart en traktor så nu har han en jättefin Massey Ferguson här hemma som han bara ÄLSKAR!!!
E är sjuk Feber och ont i örat. Efter dusch, Alvedon och nässpray sov hon faktiskt länge i natt innan hon kom smygandes in till oss. Då bad hon om vatten och nässpray. Sen kände vi att hon var väldigt varm igen så hon fick mera Alvedon och sov fortfarande som en gris när jag och J åkte hemifrån i morse. Hoppas hon piggar på sig fort. I morgon är dagis ändå stängt så båda är hemma och har en lugn dag
Hoppas hon kryar på sig snart!
L har också haft en febersläng i helgen. Natten till fredag kom en liten kamin vandrandes in till oss och lördagen hade hon runt 40 grader trots Ipren. Det brann dock ut fort, för natten mellan lördag och söndag försvann febern och under lördagen var det fullt ös, medvetslös igen.
Ja det kan ju det. Eller förarga, man vet aldrig med en 2,5-åringJa precis! Tror att det inte enbart var Pippi utan även andra Astridfigurer. Men omväxling kan ju faktiskt förnöja
Ja det kan ju det. Eller förarga, man vet aldrig med en 2,5-åring