E

Essepesse

varför bara la1 på lokala ponnyklasser och nästan bara la3 på lokala hästklasser:confused:

Sv: varför?

men det spelar ju ingen roll var i landet man bor, för hästryttare rider ju inte alltid bättre än ponnyryttare;)

Nä, men här är det ganska blandat vilka klasser det är, iaf på häst...skulle gissa att det inte är fler LA3 än andra program.

Skulle gissa att det är för att dessa program har i stort sätt samma svårighetsgrad men la:1 på 40 metersspår o la:3 går på 60 meter. därför tror jag att de skiljer på dem mellan storhästar o ponnyer

det skilljer stort på vart i landet du vill tävla. hästklasser i sthlm är nästan bara la.6. ponny har jag noll koll på.
du kanske kan tävla regionalt eller rida längre bort? om du vill rida andra klasser?!

Det har jag också tänkt på!
Men kanske inte bara det, även att på lokalnivå på ponny i Sthlm så finns det ca 3 tävlingar som har LB,LA resten är LC, LB. Och tvärtom på häst, ca 3 tävlingar som har LC,LB och resten LB,LA.

För innan en B-ponny har tagit sig från ena enda till andra på en lång bana som det är i LA:3, så har alla hunnit somna. :angel:

Här finns det tävlingar i La:1 oså på lokal tävling :D

Liknande trådar

Övr. Grenar Är det nån i Sverige som följer detta race? Höjdpunkten på almanackan här I Australien! Tisdag 5 November, 3200m Final-startfältet samt...
Svar
0
· Visningar
207
Senast: Seabaz
·
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 314
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Deras vän gick bort i en tragisk trafikolycka för bara två månader sedan. Nu hedras Maja av hästkompisarna på hopptävlingen Laxacupen i...
Svar
0
· Visningar
117
Senast: Gunnar
·
Tävling Bara någon timme kvar! Själv kommer jag försöka se alla sändningar, och på fredag har jag faktiskt fått en lokal pub att visa...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
19 707

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka