Varför...?

C

Charlie-Boy

Varför ömmar min häst på mackadam?
I höstas ömmade han ingenting men nu ömmar han jätte mycket varför?:crazy: :confused:

/C-B:banana:
 
Sv: Varför...?

Tigertofflan skrev:
Hur i hela friden ska vi kunna veta det? Låt en veterinär kolla igenom honom?

Ursäkta mig då om man undrade!
Du behöver inte svara så tyket...
 
Sv: Varför...?

Otroligt snäsigt svar :mad: Även om man tycker att frågan är dum så kan man väl ge ett vettigt och vänligt svar? Annars kan man hålla inne med sina åsikter.

Till Charlie-boy: Han kanske har tunnare sulor, kanske ny hovslagare, röta...osv? Fråga hovis nästa gång om han har någon idè.
 
Sv: Varför...?

Lillfrans skrev:
Otroligt snäsigt svar :mad: Även om man tycker att frågan är dum så kan man väl ge ett vettigt och vänligt svar? Annars kan man hålla inne med sina åsikter.

Till Charlie-boy: Han kanske har tunnare sulor, kanske ny hovslagare, röta...osv? Fråga hovis nästa gång om han har någon idè.

Okej tack så mycket :)
 
Sv: Varför...?

:bow: För ett trevligt svar:bow:
Som mamma till trådskaparen så håller jag med, man behöver absolut inte svara på det viset.

Trådskaparen hade en fråga om hon kanske trodde att fler hade varit med om därför frågade hon här, tycker det är väldigt omoget att svara otrevlig.

I-C
 
Sv: Varför...?

Mackadam är rätt vasst att gå på, inte bra för strålen....:crazy:

Till frågan:smirk:

Ponnyn hemma som gått utan skor mkt, blev helt plötsligt ömfotad....hade kommit in småsten i lammelranden (bärranden) då blir de jätte ömma, men ibland kan hovarna vara nerslitna så pass mkt så att de gå sönder i kanterna då kan de oxå börja ömma.....de kan bero på många saker....

Du kanske skulle behöva sko honom fram, nu när vägarna är lite hårdare....;)
 
Sv: Varför...?

Trådskaparen hade en fråga om hon kanske trodde att fler hade varit med om därför frågade hon här, tycker det är väldigt omoget att svara otrevlig.

Håller fullständigt med:smirk:

Det finns inga dumma frågar, bara dumma svar:p

Hur ska man annars få reda på saker och ting;)
 
Sv: Varför...?

Tack för alla svar jag ska fråga hovis nästa gång min häst ska skos :)
 
Sv: Varför...?

Charlie-Boy skrev:
Större stenar
:D ha ha ha trodde det var nån kroppsdel som jag total missat....:rofl:

Hoppas det löser sig, här hemma går hästarna utan skor under vintern men på våren måste dom på iaf fram, då dom inte klarar dom hårda grusvägarna..
 
Senast ändrad:
Sv: Varför...?

Hähä ja mackadam sitter i hästens öron om du inte visste det :p haha
 
Sv: Varför...?

Dom är ju inte särskilt bekväma att gå på... Försök hålla dig undan mackadam ett tag så hans sulor får vila lite.
 
Sv: Varför...?

Varför inte prova boots/easyboots?
Iaf för mig så är det billigare än att sko, om man tänker så :p
Samt att skor är ett nödvändigt ont och barfota är naturligast :devil: :angel:

Boots

Har du kollat så det inte är fång?
 
Senast ändrad:
Sv: Varför...?

Försök att undvika att rida på makadam - om du kan förstås.
Om han går barfota kanske du ska prova att sko honom. Om han redan har skor kanske du kan be hovslagaren att lägga på en gummisula en skoperiod så att hans sulor får vila lite. Om du har en bra hovslagare kan han säkert hjälpa dig med goda råd.

Lycka till med din häst!
 
Sv: Varför...?

Jag tror inte att det är fång..
För alla i stallet kan inte ha fång :p haha
Ja det får du skylla på:):d

Min häst har skor :p

Tack för all hjälp å svar åsånt :p
 
Sv: Varför...?

Det blir svårt att undvika mackadam för alla våra vägar har typ mackadam...Men jag ska kolla om man kan gå lite vid sidan åså :p
 

Liknande trådar

Hästvård Ja, som rubriken säger - någon som varit med om det? Dvs att en hovböld i sig kan leda till utslag på böjprov? Åkte in på klinik med...
Svar
13
· Visningar
998
Senast: jemeni
·
Juridik & Ekonomi Jag får gång på gång på facebook upp reklam för en produkt som ska hjälpa hästar med "ömma fötter" aka fång. Är det verkligen lagligt...
Svar
7
· Visningar
806
Senast: co-SMAD4
·
Hästvård Tjena! I lördags tog jag och hovis beslut att vi ska ta av skorna fram på min häst. Han är barfota bak sedan föl och har starka, bra...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
12 580
Kropp & Själ Hej Bukedoktorn Kvinna. ålder 42 år Normal kroppsbyggnad, ingen tidigare sjukdomshistorik värt att nämna. Gymmar inte, men är mycket...
2
Svar
20
· Visningar
1 375
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp