A
Anna A
Sv: VARFÖR ---???
Eller varför inte få hatten med hjälm i en smäll
http://www.bonanzawestern.com/hattar.html
Eller varför inte få hatten med hjälm i en smäll
http://www.bonanzawestern.com/hattar.html
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Solafekub skrev:Varför dyker det inte upp en liknande diskussion på t.ex dressyrforumet, något i stil med "varför rider ni dressyr-jeppar utan hjälm?" För det ÄR ju extremt vanligt att också dressyrryttare rider utan hjälm!
FTW skrev:Varför rider ni western-jeppar utan hjälm? Finns det någon vits med det, annat än att man inte ser så dj-la dum ut?
Solafekub skrev:Jadå, diskussionen om att folk rider utan hjälm den har tagits på flera olika forum och den dyker fortfarande upp med jämna mellanrum, det vet jag. Men inte på samma sätt! Oftast är det en stilla förfrågan om varför folk rider med keps, eller vad det finns för orsaker, men i den här tråden så börjar orginalinlägget så här:
Kan man tolka det här annat en negativt? Är det konstruktivt för fem öre? :smirk: Jag förstår inte poängen med att skapa en sån här tråd, och varför man skulle lägga den under just western? Jag undrar vad som skulle hända om man skulle lägga in samma orginalinlägg under dressyrforumet, fast man byter ut ordet "western-jeppar" till "dressyr-jeppar". Det är inte så konstigt att man reagerar... :smirk:
Och sen tycker jag också att den här tråden borde modereras och förhoppningsvis tas bort helt. Den är ju bara skapad för att tjafsa, och om man ville föra en seriös diskussion, då skulle man nog utforma originalfrågan på ett helt annorlunda sätt.
JHANA skrev:Att dra in cyklar i debatten gör inte detta ämne mer aktuellt i ett forum om westernridning.....
Mósí_ skrev:Nä men just denna tråden handlar oom atyt rida utan hjälm såå ..
Om du läser den jag svarade på knske du fattar bättre ..
Din fråga är ungefär lika intressant som om jag skulle fråga : " varför "ni engelskjeppar alltid" rider med så korta stigläder ? Finns det nån vits med det, annat än att man ser så dj-la dum ut? " Vad är ditt egentliga syfte med tråden? Begreppet vattenskalle får ibland nya innebörder!FTW skrev:--- rider ni western-jeppar utan hjälm? Finns det någon vits med det, annat än att man inte ser så dj-la dum ut? (För jag tycker ju inte mer om vattenskalle-look och platt hår än nå'n annan ...)
För ni måste väl också ramla av då och då, eller?
Bill skrev:Din fråga är ungefär lika intressant som om jag skulle fråga : " varför "ni engelskjeppar alltid" rider med så korta stigläder ? Finns det nån vits med det, annat än att man ser så dj-la dum ut? " Ibland får begreppet vattenskalle en ny innebörd!
FTW skrev:--- rider ni western-jeppar utan hjälm? Finns det någon vits med det, annat än att man inte ser så dj-la dum ut? (För jag tycker ju inte mer om vattenskalle-look och platt hår än nå'n annan ...)
För ni måste väl också ramla av då och då, eller?
CaliforniaSwed skrev:I'm born and raised in "western-jeppar" country! Har ridat western i över 30år UTAN HJÄLM bland alla andra jeppar. Jag har ramlat av, blivet kastat av, knuffat av, och även dragget av mer gånger än jag kan kommerihåg, en gissning...35-40 gånger (I was beyond wild in my younger days)! Och inte EN ÄNDA GÅNG skulle en hjälm har hjälpt mig.
Jag heller rider utan hjälm än att köra en bil på Ny
Års afton.
And besides...I wouldn't want to look like a "goofball" wearing a hälmet now would I, My hair would look a mess!
Men Jag har inget imot andra som vill ser ut som en "goofball" :-)
Bill skrev:Din fråga är ungefär lika intressant som om jag skulle fråga : " varför "ni engelskjeppar alltid" rider med så korta stigläder ? Finns det nån vits med det, annat än att man ser så dj-la dum ut? " Vad är ditt egentliga syfte med tråden? Begreppet vattenskalle får ibland nya innebörder!
Använder du säkerhetsväst?...Tävlar du i säkerhetsväst? Allvarligt talat, den förhindrar svåra ryggskador som både kan döda och förlama en människa och besparar sjukvården enorma summor...Att miljoner människor inte skadat sig i ryggen vid fall spelar väl ingen roll...Daimie skrev:Ärligt talat så vet du också att du löper mindre risk att få allvarliga skallskador om du bär hjälm...
Bill skrev:Din fråga är ungefär lika intressant som om jag skulle fråga : " varför "ni engelskjeppar alltid" rider med så korta stigläder ? Finns det nån vits med det, annat än att man ser så dj-la dum ut? " Vad är ditt egentliga syfte med tråden? Begreppet vattenskalle får ibland nya innebörder!