Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
håller helt med dej! :smirk:__Stilett__ skrev:jag både skrittar, travar och galopperar min häst ibland utan vare sig träns eller grimma på huvudet. Jag rider ej western (måhända börjar ngn gång), utan min häst tävlas i hoppning mestadels. spelar ingen roll om det är western, dressyr eller hoppning. Det krävs lydnad oavsett.
Om en häst inte är lyhörd klarar den aldrig att hoppa en större bana, utan att braka in ngnstans.
att dessutom påstå att man har då mer pli på en westernhäst stämmer inte. jag har även sett tokfall som kallas för "westernhästar" precis som jag sett tokfall inom dressyr, hoppning eller vanlig hobbyridning.
Ha ha ha...ja, det är samma här...mina hästar går igång utan nån j*kla soppakran som ska öppnas... ...ett h*lv*t* att lufta eländet ...JHANA skrev:För att inte nämna den kroniskt opålitliga traktorn....
bigganl skrev:Frackhattarna som är såå snygga! Smaken är delad.
Det går fort när nån ligger på också! :-)maja_70 skrev:tänk på hon som ligger i koma se i kvällstidningen igår.det går fort om man ramlar av.
bigganl skrev:Det har jag occkså funderat på många gånger. Det ser ännu konstigare ut när jag möter westernryttare utan hjälm men med säkerhetsväst. Jag har mycket westernfolk i närheten och den synen är inte ovanligt. Kan nån förklara varför?
TDJ skrev:Min tjej sa nåt' intressant idag med tanke på några nyupptäckta sår på mitt huvud:
"Så mycket som du går och slår dig hela tiden, är det konstigt att du fortfarande lever. Den enda gång du inte slår dig är när du sitter på hästryggen"
Fram för hjälmtvång för all vaken tid. Fast det är klart, jag har ju även trillat ur sängen några gånger…
Kokopelli skrev:Den här fanatismen kring hjälmbärandet går till överdrift i detta land om ni frågar mig. Det handlar ju om omdöme om sin och hästens förmåga i förhållande till underlaget...
kullerbytta skrev:Väldigt bra tråd det här
100 poäng!