Sv: Varför?!

Gillar inte heller raketer, de ska skjutas av proffs på nyår
Men har de börjat säljas ännu? Inte sett någon reklam om det men vet också att affärerna börjar bli mer restriktiva med säljandet

Så himla onödigt! :mad:

Hur löser du promenaderna under de värsta veckorna? (Det verkar ju inte direkt finnas någon "säker" tid att gå ut på.)

De som skjuter raketer är mycket sällan aktiva på morgonen, så min hund får mycket seriösa promenader på morgon/förmiddag. Kvällstid skulle hon nog helst vilja snabbkissa på toaletten, men en mycket kort promenad i koppel lyckas man oftast genomföra innan 18.

Jag tror hon håller med. Vad tror ni?

http://youtu.be/a9skOc4yVZ4

40 hundar var det som firade nyår i Halmstad, vid 12-slaget höjde vi musiken lite extra för man hörde lite smällande in i hallen, körde agility för kung och fosterland och hundarna hade det superbra! Sen skålade vi in tolvslaget kl 01.00 med engelsmännen (självklart på Engelska :D)

Jag firade häromåret nyår i förort. Det var mitt första riktigt obehagliga nyårsfirande, okynnesskjutandet fick en innebörd. Jag har aldrig varit med om något liknande, civilisationen lyste med sin frånvaro.

Annars har samtliga mina djur varit skottsäkra och raketskjutande känts kontrollerat och måttligt. Dock ser jag personligen inte raketernas dragningskraft och definitivt ser jag inte poängen med smällare.

Behåll gärna fyrverkerierna men jag tycker det hör hemma i offentliga arrangerade miljöer, ex kommunalt nyårsfirande på något torg, där någon lite mer pyrotekniskt lagd sköter skjutandet.
Att kreti och pleti ska få hållas med fyrverkerier och smällare är inte vettigt.

Å, vad härligt att se! :love: OCH höra att nyår blev bra (trots allt).

KL
Nu har det väl äntligen lugnat ned sig här hemma. Dock så hör man lite smällar då och då fortfarande. Tur att det inte varar för evigt :).

Behåll gärna fyrverkerierna men jag tycker det hör hemma i offentliga arrangerade miljöer, ex kommunalt nyårsfirande på något torg, där någon lite mer pyrotekniskt lagd sköter skjutandet.
Att kreti och pleti ska få hållas med fyrverkerier och smällare är inte vettigt.

Det är ungefär min tanke med.

Någon som vet vad det är för lista som nämns i artikeln? Jag vet att jag skrivit på något upprop på nätet, men det var många år sedan så jag skriver gärna på ett nytt.

Liknande trådar

Hundhälsa Jag kommenterade en bild på FB där någon hade köpt massor av raketer. Härligt att se att folk bryr sig om andra än sig själva. :( Jag...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
11 014
Senast: Rouise
·
Hundhälsa Min flickvän har en liten strävhårig terrier tik som är 8 år nu. Hon är en omplaceringshund och har en bakgrund med många år av...
Svar
2
· Visningar
2 063
Senast: Pernilla77
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 360
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Tjatter Middagen är i full gång, alla pratar, skrattar och har trevligt. Speciellt @Monstermom trivs med livet. Äntligen hemma från skogarna...
65 66 67
Svar
1 326
· Visningar
49 295

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka