Varför, varför inte.....

O

Orvar

rider du med kavaj på tävling? Man ser mer och mer på tävlingsplatser att många skippar kavajen. Främst när det gäller hoppningen då. Sen kvittar det om det är klubbtävling (då kvittar det) eller lokaltävling. Många rider i klubbjacka, eller snyggare tröja. För hade nästan alla kavaj på sig. Jag tycker att kavajen hör till tävling, men alla verkar inte tycka detta?

Sv: Varför, varför inte.....

Självklart kavaj! Var kan man annars utöva sport med en outfit som kostar skjortan? ;)

Förut red jag i jacka då det kändes mera lätt å ledigt.

Har dock köpt en Animokavja, som är väldigt skön och rörlig, så nu kör jag med den.

Har alltid haft kavaj när jag tävlat hoppning. Förmodligen för att jag hade en kavaj och bara tävlade hoppning :)

jag har börjat rida med kavaj nu. förut gjorde jag det bara ibland, annars red jag i klubbjackan. Men nu har jag kavajen. det är mycket snyggare juh :p

Har alltid kavaj för det är så mycket snyggare.
Har säkerhetsväst under och det syns inte, är inte obekvämt heller.
Har bara jacka om det regnar.

Jag rider alltid med kavaj eftersom det är mkt snyggare, matchar med övrig utrustning och är skönt.
Sen så får västen lätt plats under kavajen :)

Jag har alltid kavaj. Det känns inte redigt som en tävling om man inte har det ju :p Plus att det är mkt snyggare med kavaj.

Tröjor/jackor hör enbart hemma på klubbtävlingar och banhoppningsträningar :D

Jag rider med kavaj från regional och uppåt. På lokal könns det som att det kvittar.. Då orkar jag inte byta om från klubbjackan så jag rider i den.

Jag tycker att det hör till att man har kavaj, jag har det iaf alltid från lokal och uppåt. Däremot har jag det inte när jag rider typ Pay and Jump, men då har jag inte vita ridbyxor på mej heller, kör bara på vårdad klädsel, typ ljusa byxor, vit polo, mörk v-ringad tröja över.

Det är lite tråkigt att folk slafsar runt i klubbjacka, vanliga ridbyxor osv tycker jag. Då kan man väl lika gärna hålla sig hemma...

Förstår inte riktigt dem som struntar i kavajen och motiverar det med att det är så obekvämt. Två minuter är man inne på banan, klarar man inte att ha ordentliga kläder på sig då så... *host*

varför skulle man hålla sig hemma om man rider utan kavaj m.m.
Jag rider ganska ofta tränigstävling/clear rounder och har inte kavaj utan rider i ett par ridbyxer och en tröja oftast min klubbtröja, jag tycker det är lite onödigt att rida i vita ridbyxer på träningstävling när det inte är något tvång till att ha något spec, förutom de grundläggande. tycker det var ganska onödigt argument :cool: träningstävling är egentligen ingen tävling det är som en träning och man ska lära sig. Det är kläderna som jag tycker gör den specifika skillnaden mellan clear round/lokal. oftast är det vita ridbyxor på lokal och det ser finare ut men där strävar man efter något resultat än att komma runt banan vilket man inte gör på clear round utan där är det att man ska komma runt...

förlåt för det var virrigt men jag är trött :P

Både jag och min ponnys ryttare tävlar i kavaj. Enda undantaget var faktiskt i somras då jag gjorde en lokal start i avdelning B och inte hade kavajen på rätt ort ;) Red då i tävlingsskjorta och en snygg, mörkblå Lyle&Scott-tröja.

rider nästan alltid i kavaj, ibland händer det att jag tävlar i klubbjacka, men inte ofta, tror bara det har hänt när kavajen inte åkt med ;)

klubbtävlingar har jag däremot alltid klubbjacka :D

men hallå? :p

jag skrev ju själv att jag inte använder kavaj på typ pay and jump/klubbtävling, men att jag tycker det hör till från lokal och uppåt.

vi tycker alltså samma sak, eller hur? ;)

jag har oftast kavaj, men är det kallt/dåligt väder kör jag med jacka :) onödigt att förstöra kavajen för en tävling när man har en jacka som är nästan lika snygg?

Liknande trådar

Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med...
2
Svar
22
· Visningar
1 824
Senast: Kajsalisa
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 336
Senast: Lady_S
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 163
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 287
Senast: Äpplet.
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka