Varför tidtagning

RangerJunior

Trådstartare
Hej. Har en fundering ang hoppning i lätt D för ponny. Varför har man tidtagning i den klassen när tiden inte räknas? Alltså ingen A0-A0 utan vanlig lätt D

För det första LättD har inget med bedömningen att göra utan är en beteckning för vilka höjder de olika ponnykategorierna ska hoppa
Så vilken bedömning är det du menar att det förekommer tidtagning förutom AO-bedömningarna?

Hej. Har en fundering ang hoppning i lätt D för ponny. Varför har man tidtagning i den klassen när tiden inte räknas? Alltså ingen A0-A0 utan vanlig lätt D

Även om man inte placeras efter tid kan det finnas två olika anledningar till tidtagning.

Maxtid. En maxtid innebär att om du överskrider den så får du tidsfel. Det vill säga att om maxtiden är t.ex. 60 sekunder och ekipaget rider banan på 62 sekunder så kommer ekipaget få tidsfel (dvs inte längre felfria även om hästen inte rev några hinder eller vägrade). Desto mer du överskrider maxtiden desto fler tidsfel.

Tillåten tid. En tillåten tid innebär att om du överskrider den så blir du utesluten. Det vill säga om den tillåtna tiden är t.ex. 120 sekunder och ekipaget rider banan på 122 sekunder så blir ekipaget uteslutet.

Liknande trådar

Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
788
Senast: Ketrawzc
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
13
· Visningar
323
Senast: Cactus
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 291
Senast: Grazing
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 363
Senast: hhere
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama