Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Haft en exakt likadan som slutade fungera helt efter 2 år. Bara skit.Har en batteridriven Bosch grästrimmer som plötsligt inte startar. Batteriet är laddat och fungerar på andra maskiner. Har någon tips på var felet ligger? Vad kan jag göra?
Japp! Helt rätt, så dog min Bosch...Stalltips: den är slut. Kaputt. Trasig.
Jag slet ut en Ryobi på två säsopnger. Andra har gjort slut på sina snabbare än så. Garanti gäller inte om man slitit ut den
Tror inte Bosch är bättre?
Näj hörni pessimister Det behövdes bara ett litet ingrepp av maskinmästare Tott
Jag öppnade motorkåpan, drog bort en massa snurrat gräs, putsade med en pensel...men det hjälpte inte Trimmerhuvudet reagerade med ett litet knäpp då jag gasade, men inte mer. Tog till WD 40-flaskan och sprutade in i trimmerhuvudet...och...yess, det funkade. Nu har katten nytrimmad rastgård
Hur ofta körde du den då?Stalltips: den är slut. Kaputt. Trasig.
Jag slet ut en Ryobi på två säsopnger. Andra har gjort slut på sina snabbare än så. Garanti gäller inte om man slitit ut den
Tror inte Bosch är bättre?
Ofta... hrm. Kanske mera en fråga om vad.Hur ofta körde du den då?
Har en Roybi....
Det är ganska stor skillnad på de billigaste och nästa steg. De billigaste är ”designade” för att användas extremt sparsamt. Köpte en såndär Ryobi cirkelsåg som var helt slut (elmotorn) efter 5 dagar, men när försäljaren frågade hur mycket jag hade använt (sågat timtal varje dag) så himlade han med ögonen och jag fick den dyrare modellen i byte utan att lägga till något.Ofta... hrm. Kanske mera en fråga om vad.
Jag hade den där gräsklippning var omöjlig. för att röja gång i kirskålen ner till bäcken och bevattningspumpen. Att röja nässlor och kirskål runt avloppsbrunnarna. Att trimma dikeskanten som var för knölig och svårtåtkomlig med klippare. Och för att döda lupiner.
Nu har jag bytt upp mig till den som kostar runt ett par tusen. Få se hur länge den funkar
Kanske bäst att kolla upp vilken modell som vi har, så att jag vet hur länge den kan tänkas fungera då.Det är ganska stor skillnad på de billigaste och nästa steg. De billigaste är ”designade” för att användas extremt sparsamt. Köpte en såndär Ryobi cirkelsåg som var helt slut (elmotorn) efter 5 dagar, men när försäljaren frågade hur mycket jag hade använt (sågat timtal varje dag) så himlade han med ögonen och jag fick den dyrare modellen i byte utan att lägga till något.
Trots allt står det inte på de billigaste att de knappt får användas.