Nej jag tror inte det, skräck och fantasy verkar ju ligga högt på listorna. Likaså deckare. Det är typ samma kategori. Tror inte det finns så många böcker i 6-9 helt ärligt så man måste låna nästan allt. Vi lånar ju hästböcker också ibland men ofta är de diskriminerande gentemot killar eller beskriver ridning som jättetråkigt så jag är mycket mer försiktig i den kategorin än i skräck och fantasy.Det kan också kanske bero på, att barn ganska snabbt går från en åldersgrupp till nästa i sitt bokläsande. 0-3 år, 3-6, 6-9, 9-12 osv (som väl är de gängse kategorierna i bokhandeln och på biblioteket) och det kan bli dyrt i längden att köpa nytt. (Samtidigt som de mest älskade barnböckerna hänger med rätt länge - vill jag minnas! VAD vi läste vissa sagor igen och igen och igen... ).
Jag, som själv tassat in på ett hörn nu i barnboksskrivandet, tycker mig se att där finns en efterfrågan på barnböcker 6-9, kapitelböcker alltså, med illustrationer. Och hästböckerna är poppis, 9 - 12 köps och lånas rätt mycket! Kanske hästälskarna är en ovanligt läsande kategori?
De bästa är nästan alltid utlånade iofs, Ponnyn Svante tex, tyvärr, försökt lägga tassarna på uppföljare flera gånger för de är bäst enl sonen.
Vågar du antyda när du har givit ut någonting så man kan fråga efter det.