Varför skall man inte ha katt.

D

dannilall

Jaha, så har jag upptäckt varför man inte skall skaffa sig katt.
Min lilla chinchillaperser har precis haft sönder den sista gåva jag fick av min farmor innan hon dog. Den gick i tusen bitar och går inte att limma ihop. Hur han lyckades är en gåta för mig då den var fäst i underlaget. Men så är han också särdeles klumpig.
Har någon annan råkat ut för detsamma????

Sv: Varför skall man inte ha katt.

Nej, några släktklenoder har inte gått åt (än) i föräldrahemmet där katterna finns, men däremot... hm... hundra (?) blomkrukor och vaser :p Den store klumpen på 6 kilo är graciös som tusan men hans 3-kilos "syster" är en klant utan dess like. Hon har hunnit sabba mycket i fönstrena under sina 8 år... men söt är hon allt ;):D

När min kisse var liten var det nog en och annan blomkruka som åkte i golvet, men nu förtiden är han mkt försiktig när han sitter i fönstren.
Och de få gånger som något åker omkull (och går sönder som när han var uppe hos min svärmor) blir han helt förfärad.

Det räcker med ett kort och bestämt "nej" så går han ner.
Jag måste säga att jag är lite mer orolig för den dag jag får barn.

Tråkigt att din släktklenod gick sönder.

Vad tråkigt! :(

Något sådant har inte mina katter haft sönder, men jag har gett upp det där med att ha något i fönstret :grin:
Ibland funderar jag även på att ta ner gardinerna eftersom de ändå snart slutar hjälpa mot ljuset då det är en miljon hål i :p

Annars aktar jag mig för att ha ömtåliga saker på ställen de kan ramla ner från, då mina leker med ALLT som går att leka med.

Kan inte låta bli att le lite.. tråkigt med saker som betyder nått för en dock. Jag har tre katter, den älsta var helt vild som liten inget stod säkert. Vet inte hur mycker krukor och annat som har gott sönder genom åren.
Men bara för några veckor sen så hade jag köpt två nya lampor till mitt vardagsrumms fönster efter bra två timmar så åkt en av dom i golvet, lampan gick i tusen bitar, då blev jag lite ledsen.. Men det var bara att gå och köpa en ny. Nu så sitter allt fast med dubbel häftande tejp..

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Till en början vill jag säg att veterinär naturligtvis är inkopplad och varit hela tiden :) Men just nu verkar de inte kunna göra...
Svar
18
· Visningar
2 224
Senast: hoppsann
·
Katthälsa Hej! Har rätt stora problem här hemma med min lilla katt Zingo som är 11 år gammal. Nu har lille Zingo tydligen åkt på diabetes. Han...
Svar
4
· Visningar
1 946
Senast: Sol
·
Katthälsa Har en honkatt på 1,5 år sedan innan och för en månad sedan flyttade 2st ungkatter på ca 5 månader till oss. En hane och en hona, inte...
Svar
8
· Visningar
6 011
  • Låst
Tjatter I tidernas begynnelse skapade den store Frith världen. Han skapade stjärnorna, och världen levde bland stjärnorna. Frith skapade alla...
106 107 108
Svar
2 157
· Visningar
68 884
Senast: Intejag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar