Varför särbehandlas vissa användare?

Migo

Trådstartare
Vissa tillåts lägga in personpåhopp på personangrepp och rena lögner, men andra bannas om de lägger in en artig fråga om TS stolt uppvisade bilder?

Hur kan det vara OK att banna en användare för att denne frågar efter motivering till TS tillvägagångssätt (fallet gäller Coaris tråd om verkning- alla ifrågasättnade inlägg försvinner och Live är BANNAD för sina två inlägg)

/Migo
förbannad att inget händer- ifrågasättnade av moderator har gjorts under lång tid, gunnar bara skiter i det!
*förbereder sig på egen banning*

Sv: Varför särbehandlas vissa användare?

vid banningen angavs "det räcker med ett nick, skriv med det". Alltså skyller bannande moderator på att det var av skälet dubbelnick som användaren bannades. Varför får vissa användare men inte alla ha dubbelnick?

Mig veterligen(och efter att ha läst igenom reglerna) finns det ingen regel mot flera nick (orginalnick var INTE bannat).

/Migo
förtydligar att det inte är MIG det handlar om.

Grejen är väl HUR man använder sitt extra-nick. Att ha ett extra nick som man skriver anonyma o känsliga saker med, är ok. Att ha ett extra nick som man är elak med är inte ok. Det är då det börjar benämnas som troll. Om det extra nicket enbart är till för att provocera, reta upp, vara elak, spydig och otrevlig, så kan användaren bannas med båda sina nick som följd. Det är ett oacceptabelt beteende helt enkelt.

Grejen är dessutom att de nick som har en lång och bråkig historia bakom sig bör skärpa sig i fortsättningen. När en banning sker är det mycket sällan pga EN tråd, som Migo får det att låta som.

Migo: "det räcker med ett nick, skriv med det" och det här: orginalnick var INTE bannat. - är väl enkel logik. Det räcker med ett nick, alltså bannas ditt andranick.

(Ovanstående baseras enbart på min generella erfarenhet, jag vet inget om just den tråd som Migo nämner)

Användaren i fråga har inte trollat, men blir påhoppad med sitt orginalnick och väljer därför att inte alltid använda det.

Nicket som bannades har bara hunnit göra 3-4 inlägg- rörande trådens ämne och inte "trolligt provocerande" om än ifrågasättande.

Vissa användare tillåts ha ett tiotal olika nick som tom pratar med varandra, varför skulle det vara mer ok än att skapa ett nytt för att slippa påhopp?

/Migo
påpekar än en gång att det inte är mig det gäller- jag skriver med mitt och står ut med påhoppen...

Jag vill inte diskutera enskilda personer men säger än en gång: Grejen är dessutom att de nick som har en lång och bråkig historia bakom sig bör skärpa sig i fortsättningen.

Lägg därtill att du inte vet om olika personer trollar eller inte, du vet bara vad du ser. Och Gunnar och moderatorerna ser mer;)

fast nu var det ju en nära vän till mig det rörde;) (min mamma faktiskt)

TACK!! Migo för att du själv skrev det som så många av oss andra redan i Live:s första inlägg förstod att det va din mamma Kavats trollnick.

varför skulle det vara ett troll bara för att det är ett andra nick? Du coari om nån ska väl knipa tyst om dubbelnick, hur många olika har du nu? Samt att jag tror att det i reglerna är tydligt specifierat att man INTE FÅR SKAPA NYTT NICK OM DET ANDRA ÄR BANNAT PGA MISSKÖTSEL. Sen att ingen omderator orkar ta tag i dig är en annan sak- vissa är bortom allt hopp.

Jag skiter fullständigt i att skämmas/vara stolt över min mammas åsikter/åtaganden, men jag kan skämmas över att vuxna människor inte kan ta en normal debatt. Och jag skräms av att hovslagarna bemöter och reagerar som de gör på kritik och ifrågasättande.

Vad min mamma skriver och gör står hon för själv;) Jag kan dock stå för att det inte fanns en enda orsak till banning i hennes inlägg.

Det fanns väldigt många anledningar till baning i "Lives" inlägg. Inte lika många i det andra nicket.

moderator angav inga skäl vid banning, och jag kunde inte se några i de inlägg jag läste, Men hon slickade ju inte coaris fötter, vilket verkar ha varit syftet med tråden, efetrsom alla andra inlägg togs bort.

moderator angav inga skäl vid banning, och jag kunde inte se några i de inlägg jag läste, Men hon slickade ju inte coaris fötter, vilket verkar ha varit syftet med tråden, efetrsom alla andra inlägg togs bort.

Tyckte du själv att "Live" stod för en vuxen och trevlig attityd mot alla andra på forumet? Om du svarar ja på det blir jag upriktigt mörkrädd

Just därför att det är din mor så ser du inte det uppenbara alla andra ser! Vakna!

Nämligen hur aggressiva inlägg din Kavata mor ofta gör.Jag uppfattar dem som mkt otrevliga och provocerande.

Hon höll sig inte till ämnet heller utan förtalade en viss förening samt svamlade om sitt vanliga manshat och hovslagarfobi.
Dessutom blev hon snabbt avslöjad över felaktigt ritade linjer på hovfotot, ändå fortsätter hon aggressiv att tjata .:confused:

Är det seriöst ställda frågor???
Ställer man seriösa frågor, och håller sig normalt trevlig får man ju svar.
Hur svårt kan det va ?

Och varför skriva under nytt nick och inte avslöja vilken extrem verkningsmetod hon faktiskt förespråkar?
Varför inte stå för att hon är en SHPare?

Och varför skickar hon pm till folk och försöker aggressivt påverka folk att byta åsikter .:confused:
Flera användare har ju faktiskt offentligt avslöjat tidigare att hon gjort detta mer än en gång...
Varför är hon så rädd för offentlig kritik och ifrågasättande av sina extrema åsikter?

Jag undrar också varför det sticker så i ögonen på din mor(och dig) att hovslagare får beröm för sin verkning i tråden.
Nu startades ju tråden enbart i utbildningssyfte eftersom det efterfrågas bilder och kunskap.Är inte det bra?

Varför ska din mor åka gräddfil?
Beter hon sig dumt får hon väl räkna med att bli raderad,det har ju hänt andra också.
Kanske dags att rannsaka sitt eget beteende?

Bara för att påminna dig om lite regler:
"
Administratören och moderatorn på Bukefalos forum reserverar sig rätten att radera, redigera, flytta eller stänga en tråd av vilken anledning som helst.

Bukefalos har även rätt att stänga av användare som bryter mot dessa regler. Användarens IP-nummer lagras i samband med att inlägg skrivs för att säkerställa detta."

:bow::bow::bow::bow:

Kan bara instämma. Det är skönt att några har tänkt längre än reptilhjärnan. Att vara rädd kanske är en naturlig instinkt men med lite eftertanke så borde det gå att behärska sin fösta impuls att döda alla råttor man finner i källaren när man väser som en Cobra och lämnar slingrande spår i sanden som en ökensnok.

Mångfalld istället för enfalld.

Även om nu VDB, Lille Skutt och du Coari, nu har helt rätt. Det tycker till och med jag att ni har mer än rätt. Eftersom jag har en utomordentlig hovslagare, som till och med RINGER mellan skoningarna och frågar hur vi har det. Han frågar om vi ska ha vanliga skor eller skor med fyrhål och om han ska komma ut extra, fjorton dagar efter skoning och slå PÅ fyrhålssko, för att det blev rejält med snö. :bow::bow::bow:

Men då behöver man inte fortsätta elda på i grytan, nu när ni har fått säga det ni vill. Utan då lära sig att släppa tangentbordet och sticka ett par sockor, eller en randig halsduk i stället. :idea:

Om det nu ska vara MÅNGFALD här på sidan, behöver inte ni OCKSÅ, visa er ENFALD. :devil:

Utan då lära sig att släppa tangentbordet och sticka ett par sockor, eller en randig halsduk i stället. :idea:

Om det nu ska vara MÅNGFALD här på sidan, behöver inte ni OCKSÅ, visa er ENFALD. :devil:

Förlåt då, jag är inte enfaldig för jag kan även virka en lite "moose"
utan ränder.:p

images.jpg

Liknande trådar

Bukefalos Då jag inte fått svar på PM så kommer jag ta det här offentligt i syfte att väcka diskussion om både min tråd och övriga trådar som...
7 8 9
Svar
162
· Visningar
15 885
Senast: Inte_Ung
·
  • Låst
Bukefalos Fick just en varning av en moderato dock förklarades inte varför jag fick denna varning vilket jag tycker är rätt dåligt. hur ska jag...
Svar
13
· Visningar
2 000
Senast: Gunnar
·
Utrustning Hittar du inte din tråd? Då kanske den är borttagen för att den stred mot forumreglerna. Sådana trådar raderas så snart de uppmärksammas...
12 13 14
Svar
276
· Visningar
68 724
Senast: morgaine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Senast tagna bilden XV