Ja för mig är det att romantisera.Men är det att romantisera om man lägger ut en bild på att man skålar in semestern eller annat?
Det låter rätt bittert om man har problem med den typen av inlägg på sociala medier.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja för mig är det att romantisera.Men är det att romantisera om man lägger ut en bild på att man skålar in semestern eller annat?
Det låter rätt bittert om man har problem med den typen av inlägg på sociala medier.
Sen är det säkert större risk för problem om man låter vindrickande bli en stor del av ens identitet, än om man ger motsvarande utrymme åt sitt kattägande.
Ja för mig är det att romantisera.
Som sagt för mig blir det ett romantiserande. Eller så kanske inte de med riktiga problem någonsin lägger ut något alkoholrelaterat?Dvs allt med alkohol är romantisering såvida det inte handlar om den fula baksidan med drängfylla, folk som spyr och gömda flaskor?
Som sagt för mig blir det ett romantiserande. Eller så kanske inte de med riktiga problem någonsin lägger ut något alkoholrelaterat?
Japp. Här är mitt senaste.I mitt flöde är det betydligt vanligare med liknande memes om att skaffa (i gemene mans ögon för många) hästar/hundar/katter. Jag tror de flesta intressen blir föremål för memetillverkning, vilka memes vi får upp beror mycket på vad algoritmerna serverar oss.
Sen är det säkert större risk för problem om man låter vindrickande bli en stor del av ens identitet, än om man ger motsvarande utrymme åt sitt kattägande.
Med det sagt dricker jag också gärna, både vin till maten och gin efter - och om det är varmt ute uppskattar jag verkligen en kall cider eller öl. För mig är en riktigt härlig, ledig sommardag en långpromenad upp på kullarna där jag sätter mig på toppen alldeles ensam med djuren, tar fram en macka och dricker en maltcider.Japp. Här är mitt senaste.
Visa bifogad fil 128535
Mina föräldrar drack väldigt sällan alkohol när jag växte upp. Så för mig är utgångspunkten att man _inte_ dricker vin/öl i tid och otid.
Är mycket tveksam till att visa alkoholens baksida skulle få färre att dricka/dricka mindre när bilderna på cigarettpaket inte tycks vara så avskräckande till att inte börja eller sluta röka.Det är väl också så iaf för mig att det visst romantiseras rätt friskt och överallt. I media, i tv, i reklam mm.
Det är väl klart som fan att ingen lägger upp en bild på sig själv om man gömt vin under sängen och sitter och tröstdricker i sin ensamhet.
Nej fy det är ju bara tragiskt.
Det är fest, umgänge, bubbel och semester. Då är det skål och hipp hurra och hela faderuttan.
Det är så himla synd bara att inte alla klarar av detta.
Jag dricker inte vin för att jag dels inte tycker att det är gott (Hur kan man tycka att jäst druvsaft smakar gott? För mig obegripligt, men det finns uppenbarligen andra som inte tycker som jag.)
Ingen vill se en jävla äcklig alkis.Är mycket tveksam till att visa alkoholens baksida skulle få färre att dricka/dricka mindre när bilderna på cigarettpaket inte tycks vara så avskräckande till att inte börja eller sluta röka.
Jag har aldrig träffat en äcklig alkis.Ingen vill se en jävla äcklig alkis.
Det finns ju inget ord för tex folk som inte kör bil. Kanske skulle kalla dem för obilister?
Jag är nykterist och har alltid varit. Jag bryr mig inte ett skvatt om hur eller vad andra andra gör gällande alkohol, så länge det inte drabbar mig personligen.
Däremot förstår jag inte varför det ska finnas ett ord för något som man inte gör? Alla som dricker alkohol är onykterister och vi som inte gör det behöver inte kallas för något, då vi helt enkelt inte gör något. Men det säger väl en hel del om hur normaliserat alkholkulturen är. Det finns ju inget ord för tex folk som inte kör bil. Kanske skulle kalla dem för obilister?
Har fått lära mig att nykterist kan dricka ibland medan helnykterist och absolutisten som aldrig dricker.Fast alla som inte dricker alkohol kan knappast klassas som nykterister. Nykterism handlar om att avstå av principskäl, så om man inte dricker alkohol för att man helt enkelt inte tycker att det är gott är man inte nykterist.
Har fått lära mig att nykterist kan dricka ibland medan helnykterist och absolutisten som aldrig dricker.
I nykterismens början så var det att hålla sig borta från starka drycker (starksprit) men vin, öl mm serveras på nykteristklubbarna.