S
SaraM
Varför vill man att hästen ska vara lösgjord?
Hur märker man att hästen är lösgjord?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hästen ska bvara lösgjord för att inte skapa spänningar och för att man ska få en mjuk och smidig häst. Man märker att hästen är lösgjord när den är mjuk och avslappnad.
För att den skall kunna arbeta och hålla i längden.Varför vill man att hästen ska vara lösgjord?
kl
Va sägs om takt - lösgjordhet - stöd - schwung - rakriktning - samling
Om du inte vet vad detta innebär borde denna tråd finnas under "grundutbildning" och du skaffa dig en bra tränare
äR TAKTEN ALLTID FÖRST? Oj vilka stora bokstäver det blev
Tänkte att det är svårt att få in en takt på en spännd häst.
Ibland kanske man ska titta en extra gång på det man skriver och försöka låta lite ödmjuk? Det är grundutbildning i socialsamverkan...
Men hur menar du nu ? Skulle jag vara ödmjuk till en direkt fråga.... var så direkt och klar som möjligt eller ska jag dra hela förklaringen runt utbildningsskalan till någon som inte kan steg 2....ett forum är till att diskutera och inte vara folks icke betalda tränare
Tycker du tävlings dressyren ska vara fullt med frågor som hör till grundutbildning...ska vi som tävlar vara uppslagsbok till folk utan tränare att fråga
Självklart skall här vara diskussioner om bra mindre bra med tävling - träning men jag blir faktist lite less på dessa graman och trådar om grunder...tycker bestämt de hör hemma någon annanstans..kanske grundutbildning.
Kanske du skulle låta bli att läsa och/eller svara på de inläggen istället så är ju problemet löst!
kl
Va sägs om takt - lösgjordhet - stöd - schwung - rakriktning - samling
Om du inte vet vad detta innebär borde denna tråd finnas under "grundutbildning" och du skaffa dig en bra tränare