Varför kräkas just DÄR??

J

Jax

Vår jycke är en jycke som gillar att ofta vara ute i skog o mark. Då och då hittar han "godbitar" som är för läckra att motstå. Ibland kommer dessa "godbitar" upp igen på natten...på den ENDA mattan som finns i huset (som dessutom råkar vara rätt fin). När man sömdrucken kommer ned på morgonen och ser vad som hänt, antar ansiktet en förvriden min samtidigt som man tänker "GAAAAAAH, varför kan du inte kräkas på det släta golver istället, ditt hundskrälle...varför just på mormors finmatta??". Jag tror säkert vår jycke tror att han gör oss en tjänst...det släta fina golvet är ju så 'prydligt', eller hur han nu tänker. Är det bara att bita i det sura äpplet eller finns det något sätt att få honom begripa att det är tvärtom han borde tänka? Man kan naturligtvis förbjuda honom att ligga på mattan helt o hållet, men det vore grymt eftersom resten av familjen ofta sitter runt vardagsrumsbordet o myser på kvällarna och han älskar att få vara med.

Sv: Varför kräkas just DÄR??

Hundar är smarta, dom väljer oftast att kräkas på just mattor
eftersom det då inte stänker på dom själva.

Där fick jag alltså ett svar på varför min hund hoppar upp i min säng när hon ska kräkas :smirk:

Det är precis som personen ovan säger... Hunden vill inte ha stänk på sej själv... precis samma sak med hundar som kissar inne.. dom väljer alltid att kissa/spy/skita på mattan, eftersom det då inte rinner iväg eller skvätter...
Min hund spyr helst i min säng. Det är verkligen härligt... men hellre det än att han hoppar ner och spyr på mattan tänker jag då.. eftersom jag iaf kan tvätta bäddmadrassen, men mattan är för stor för våran tvättmaskin.

Men det är träligt. Det är det verkligen.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka