Varför kommer bromsarna in??

Alexandra_W

Trådstartare
Om det är fel forum får moderator gärna flytta =)

Men jag begriper inte hur jag kan få så kopiöst med bromsar INUTI lösdrifterna?? Jag bytte fönstren mot myggnät så det skulle fläkta mer. Dörren är öppen precis som innan. Men nu har jag kopiöst med bromsar därinne, som sitter i drivor och surrar frenetiskt på insidan av myggnäten.

Varför? Blev det för ljust? Blev det för 'lika luft' som ute så bromsarna inte fattar att de flyger 'in' i ett utrymme?

För annars är det något bromsen hatar så är det ju att 'följa med' in i en byggnad.

Men nu tycks det slagit fel alldeles våldsamt?

Sv: Varför kommer bromsarna in??

Märkligt...:confused: Jag har varken bromsar eller knott inne hos "mig" (hos hästarna alltså ;)). Ena hästen har ju dessutom en garageport som dörr, så där om något borde de ju kunna hänga med hur lätt som helst...

Sv: Varför kommer bromsarna in??

Ja, jättekonstigt. Nyss när jag var ner och serverade gräs var båda hästarna 'ute'. INUTI lösdrifterna satt det fullt med broms på näten (no shit att hästarna valde vara ute..). Jag smällde ihjäl säkert 30 st inne hos L, och minst det dubbla hos E (han har fler fönster, ljusare därinne).

Och det har varit lika varje gång jag varit ner. När jag slagit ihjäl dem så la jag in Es gräs därinne, och tog in honom. 2 broms följde med in, resten avvek i dörröppningen. Så det verkar vara så att bromsen inte följer med hästarna in, utan flyger in för egen maskin?

Men jag fattar inte varför - alls.. Och är ganska bekymrad över det, då det liksom inte alls var meningen det skulle bli såhär utan tvärtom :crazy:

Ska sätta upp köldridå men tar ju ett tag innan jag får tag i det tyvärr. Och fortfarande nyfiken på vad fasiken som gått snett?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka