Varför kissar och småskätter hon??

K

KaZa

Min tik har sedan en vecka tillbaka börjat kissa och småskvätta överallt. Precis som hon gör innan löp, men hon löpte ju för sjutton för 2 mån. sedan och hon har varit väldigt regelbunden i sina löp. Vad kan det bero på?

Urinvägsinfektion har jag funderat på men hon har inga flytningar, luktar illa eller har ont. Någon som kan tänkas veta vad det beror på?

Glad och som vanligt i humör och temprament. Dricker som vanligt.

Tiker har också et behov for att markera, så det er kanske det hon gør. Min gamla hund (Jeffy :love:) børjade plutselig också at kissa inne, og da (efter en bra stund :() fann vet. ut at han hadde buken fukk av cancer, som klämde på... Men vi får får guds skuld inte hoppas att det er det...... urk...

Min har precis ätit tio dagar penicillin för urinvägsinfektion. Syntes inget konstigt, luktade normalt, bara ohyggligt ofta...

Ja, jag ska nog kolla upp det hos vet. Får ringa och boka tid imorgon.

En liten chansning, men hur är det med diabetes???
Jag har för mig att jag någon gång för super länge sedan hörde samband mellan kisseriet och den sjukdomen.

Ja, nu har jag läst det lilla som fanns om diabetes och hund. Hunden kissar ofta och dricker mer. Viktminskning är också en symptom.

Hur ska jag tolka det då? Kissar ofta gör hon.

Dricker mer? Nej, men å andra sidan har jag ökat träningen och värmen gör ju sitt.

Viktminskning? Ja, hon har gått ned, men det var tanken då hon varit skendräktig. Hon gick då upp. Nu är hon bra i hull och att hon gick ned beror på ökad motion.

:confused:

Med andra ord ska jag ringa vet. och boka tid så jag kan utesluta diabetes.

Det är nog ingen fara *hoppas jag* :crazy:

Om inte så är det någon där uppe som jag ska klå upp jävligt ordentligt :angel:

Liknande trådar

Hundhälsa Hej. Jag undrar när en tik brukar få en regelbunden löpcykel? Min tik, en golden, hade sitt första löp ganska sent. Hon var då 15...
Svar
3
· Visningar
319
Senast: WildWilma
·
Hundhälsa Min 10-åriga tik (snart 11) har kissat oftare än vanligt de senaste dagarna, och nu imorse såg jag ljusgula flytningar från vulva (inte...
Svar
8
· Visningar
1 008
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 241
Senast: Red_Chili
·
Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 669

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka