Varför kasar madrassen?

Migo

Trådstartare
Vad är motsatsen till att krypa ner i en nybäddad säng med sträckta lakan?

En bäddmadrass som verkar vilja flytta hemifrån, och därför artigt släpper upp lakanskanter efter hand som natten går, så att man vaknar i ett russin.

Men varför kasar bäddmadrassen iväg? Jag har en tjock och tung bäddmadrass i memoryfoam. Under den har jag ett lager halkskydd för mattor, för att minska på kasandet. Bäddar rätt varje kväll och lägger den kant i kant med väggen, ändå har den kasat en decimeter både ned och ut på morgonen. Vad sjutton händer på nätterna egentligen? :eek:

Vad är motsatsen till att krypa ner i en nybäddad säng med sträckta lakan?

En bäddmadrass som verkar vilja flytta hemifrån, och därför artigt släpper upp lakanskanter efter hand som natten går, så att man vaknar i ett russin.

Men varför kasar bäddmadrassen iväg? Jag har en tjock och tung bäddmadrass i memoryfoam. Under den har jag ett lager halkskydd för mattor, för att minska på kasandet. Bäddar rätt varje kväll och lägger den kant i kant med väggen, ändå har den kasat en decimeter både ned och ut på morgonen. Vad sjutton händer på nätterna egentligen? :eek:
Det undrar jag med, men här glider den inte lika mycket. Ca 5 cm varje natt. Har lika madrass och glidskydd.

Min bäddmadrass kasar alltid åt höger. För att det är det hållet jag vrider mig på natten. Höger sida - vänster sida - mage - höger sida igen. Varv efter varv åt samma håll. Men fråga mig inte varför jag gör så...

Det låter som om du kanske sover väldigt oroligt och snurrar omkring i sängen hela natten? (Vilket nog inte är så konstigt om man har en hel flock hundar i sängen ... ;))

Det låter som om du kanske sover väldigt oroligt och snurrar omkring i sängen hela natten? (Vilket nog inte är så konstigt om man har en hel flock hundar i sängen ... ;))

Ja, jag är ganska orolig i sömnen :( Det blir ju inte bättre av att när jag väl hittat en sovställning som är skön och får plats mellan hundarna, så är lakanet ett russin! :mad:

På samma tema:
Kan någon förklara detta med hur täcket flyttar sig i påslakanet.

Jag drar upp det varje dag och sen kryper det ut i hålet i botten och jag har två dm tomt tyg överst. Trodde det var så för alla och berodde på att hålet var där.
Tills jag insåg att en vän gör exakt samma sak med sitt påslakan varje dag.
Men han skakar ner täcket som kryper upp och samlas i en köl under hakan så fötterna blir utan.
Varför och hur ändrar man på det???

På samma tema:

Jag drar upp det varje dag och sen kryper det ut i hålet i botten och jag har två dm tomt tyg överst. Trodde det var så för alla och berodde på att hålet var där.
Men han skakar ner täcket som kryper upp och samlas i en köl under hakan så fötterna blir utan.
Som de skriver (i onödan) på facebook: följer. :meh:

På samma tema:

Jag har löst det med fyra gummisnoddar. En i varje hörn. Annars är mitt påslakan tomt på morgonen.

På samma tema:

Jag har 5 säkerhetsnålar som håller täcket på plats. En i varje hörn och en i mitten nertill. Gjort så i 20 år nu och kommer aldrig sluta.

Jag har 5 säkerhetsnålar som håller täcket på plats. En i varje hörn och en i mitten nertill. Gjort så i 20 år nu och kommer aldrig sluta.
Jag tror jag skulle töja hål i tyget där nålarna sitter. Plus känns läbbigt med nålar i sängen. Har nästan övre hörnen som typ snuttefilt i ansiktet.:o
Jag har löst det med fyra gummisnoddar. En i varje hörn. Annars är mitt påslakan tomt på morgonen.
Ska fundera på den. Men måste vara stora kraftiga snoddar.
Vet inte vad jag ska hitta som passar. Eller var.

Får väl se lite lustigt ut på dagen när det är bäddat med en plufsig tofs i hörnen. :laugh:

Jag nålar alltid fast mitt lakan i madrassen. Annars krullar lakanet som russin. Vänder mig med ganska stora rörelser på natten.

Jag tror jag skulle töja hål i tyget där nålarna sitter. Plus känns läbbigt med nålar i sängen. Har nästan övre hörnen som typ snuttefilt i ansiktet.:o

Ska fundera på den. Men måste vara stora kraftiga snoddar.
Vet inte vad jag ska hitta som passar. Eller var.

Får väl se lite lustigt ut på dagen när det är bäddat med en plufsig tofs i hörnen. :laugh:

Min man undrade vad i helsike jag hade nålar i täcket för när vi träffades men han märkte sen att det är genialt :D
Jag nålar fast lakanet med om det inte är ett dra på lakan :o :rofl:
Älskar när saker och ting är på sin plats :p
Jag har en säkerhetshål i några av mina koftor med för att stänga dom som är utan knappar. Kanske lite nålfetisch :o :laugh:

Min bäddmadrass flyttade sig också alltid 10-15 cm varje natt (med risk för att trilla ur sängen om man kommer för långt ut åt kanten...) Sen fick jag ett bolltäcke av vårdcentralen och sover mycket lugnare nu! Men bolltäcket försöker också rymma ur påslakanet

Liknande trådar

T
Övr. Hund Jag har två hundar som är olika som natt och dag. Vissa dagar är det tungt att ha en hund som inte är riktigt som andra. Periodvis så...
Svar
9
· Visningar
1 227

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka