Sandra78
Trådstartare
Sv: Varför inte mata till sömns?
Ja, hon behöver hjälp att komma till ro. Och det finns två saker som får henne att slappna av tillräckligt för att sova: äta och åka bil. Med tanke på att hon faktiskt trycker i sig 250-300 ml välling på kvällen och ändå vaknar och äter en gång på natten också så behöver hon ju den maten. Och då känns det dumt att ge välling, skaka liv i henne för att sen åka runt med bilen...
Varför hon har svårt att komma till ro, det vet jag inte. Antagligen för att jag är en dålig mamma.
Problemet är detta: barnet tycks behöva hjälp att komma till ro. Frågan är varför barnet har svårt att komma till ro och hur man kan lösa det. Jag tror inte svaret på frågan är att barnet prompt behöver äta, människor behöver i allmänhet inte mat i munnen för att kunna somna. Det är absolut ingen katastrof att barnet äter sig till sömns under en period, men det är samtidigt inte heller en vana som är jättebra på sikt, det bästa är att kunna komma till ro ändå. Så min fråga är: kanske går problemet att lösa på ett annat sätt?
Ja, hon behöver hjälp att komma till ro. Och det finns två saker som får henne att slappna av tillräckligt för att sova: äta och åka bil. Med tanke på att hon faktiskt trycker i sig 250-300 ml välling på kvällen och ändå vaknar och äter en gång på natten också så behöver hon ju den maten. Och då känns det dumt att ge välling, skaka liv i henne för att sen åka runt med bilen...
Varför hon har svårt att komma till ro, det vet jag inte. Antagligen för att jag är en dålig mamma.