Varför hela tiden låsa travartrådarna?

lakrits

Trådstartare
Vaför i hela fridens namn måste alla trådar om travare låsas?
Ja..måhända att ämnet dragit åt ett annat håll i bland men det är ju ändå inom samma område och de som är i trådarna hänger ju fortfarande på.

Just nu låstes ytterliggare en tråd som faktiskt var väldigt intressant.
Det diskuteras i trådarna...visst..några bilder kom in men än sen..?
Så fort något blir intressant så försvinner det...inte konstigt det finns hundra tusen trådar inom detta ämne för de får ju inte finnas kvar.
Några direkt elakheter förekom inte heller.......endast åsikter och de finns ju alla trådar.

Sv: Varför hela tiden låsa travartrådarna?

Jag tycker med att det var synd att den låstes.

Ja, jag fattar inte heller det, Ameo kanske kan förklara. Jag är riktigt förbaskad rent ut sagt.

För det var en diskussion, några la in några bilder, men än sen?

Hur många andra tråder drar inte iväg, folk lägger in bilder, och diskussionen fortsätter.

Det här spär ju verkligen på vår åsikt om att korsningarna diskrimineras.

Usch!

Jag håller med. Bara för att det kom bilder i tråden så tyckte hon att den skulle ligga på avelsgnägg...hon ansåg att det var presentation av hästar. Jag däremot ser det som en del i diskussionerna..folk fick se fina korsningar av just de raser som diskuterades, och kanske kunde få en blick av det positiva någon gång.

Varenda tråd där det pratas om korsningar med travare eller jämförelser där denna ras är med...låses alltid.
Folk hinner ju inte diskutera förrän de är väck.
Det är klart att folk kommer aldrig komma överens om det här men det är ju en del i diskussionen.

Jag gillar moderatorn..hon har hjälpt mig mycket...men snälla låt oss prata om det vi tycker är intressant.

jag får väl förklara då! :D

Man får JÄTTEGÄRNA diskutera ämnet, men när det bara handlar om att presentera sina egna korsningar och berätta om hur förträffliga de har blivit, då har ämnet lämnat diskussionsstadiet!

Sen undrar jag om jag verkligen har låst en massa såna trådar, jag känner inte igen det. Men har jag det så är det väl i så fall för att de ALLTID tenderar att spåra ur på ett eller annat sätt...

Jamen, presentationerna som du kallar det, är ju ett inlägg i debatten. En mer nyanserad bild än den som många av er respresenterar, det vill säga att korsningar i de flesta fall blir skit och hamnar i orätta händer.

Då måste man väl få bemöta de argumenten? Eller ska vi med korsningar bara sitta tyst och hålla med, och inte få visa att våra uppfödningar i de flesta fall blivit fina och fått helt ok bedömningar (som var det som diskuterades när tråden låstes).

Eller är det så att du låser trådar där dina argument fått mothugg? Tycker det finns tendenser till det.

Jag har heller inga problem med dig, Ameo, tycker du sköter modererandet utmärkt, men just i dessa fall tycker jag att du har fel.

Det var inte riktat enbart helt till dig ameo..utan travtrådar i allmänhet här på Buke....fel av mig att inte skriva det bättre.

Jag får hålla med Thera åter igen.
Anledningen till att vi visar upp våra hästar/korsningar är ju för att dom har faktiskt blivit lyckade och det är dom vi kan referera till.
När de som är "mot" detta hela tiden påpekar hur dåligt det kan bli, exteriört fula och veka osv osv..då vill vi visa att det faktiskt inte alltid är så, få upp ögonen lite på folk.
Jag kan inte skriva om någon annans eller visa bilder för jag har ju inte en aning om deras ston ,deras val eller hur den avkomman blev, utan bara mitt eget tänkande.

Att visa och diskutera ens egen är ett alldeles ypperligt sätt att få folk att förstå..sen får de bilda sig en egen uppfattning och förhoppningsvis till det bättre när de ser att resultatet inte är så jäkla pjåkigt som många vill få det till.

Liknande trådar

Bukefalos På senior har en tråd om varför Israel är med i ESC låsts: http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=1047285 Någon förklaring ges...
Svar
1
· Visningar
1 321
Senast: Rosett
·
Islandshäst Ja, nu tänker jag sticka ut hakan lite. Vi får väl se hur bra det emottas. Ingen kan väl ha undgått diskussionerna som cirkulerat...
12 13 14
Svar
262
· Visningar
32 610
Senast: freyja
·
Hästmänniskan Det här passar inte riktigt någonstans tycker jag och lägger det därför här där jag tycker det passar bäst. Härom veckan satt jag och...
2 3
Svar
46
· Visningar
8 414
Senast: Speedway
·
Bukefalos "Om Bukefalos" ska väl vara en kommunikation mellan användare - moderatorer - Gunnar. Nu känns det inte lönt att skriva en tråd här. Man...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
11 782
Senast: Hyacinth
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar